جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کاروند

حوزه/مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: یکی از مسائلی که در جامعه و به خصوص در بعضی نهاد ها ریشه دوانده، مسئله موقوفه خواری است که باید با این مسئله به صورت جدی مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند، در جلسه آغاز طرح آرامش بهاری در استان همدان که با حضور مبلغین اعزامی از  قم، در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری، در بردارنده پیام فرهنگی عظیمی در نوروز 96 است که طی تجربه سال گذشته مورد قبول مردم عزیز قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر 80 مورد وقف جدید در استان همدان صورت گرفت که 14 مورد از این وقف ها با مشاوره های کارشناس های مذهبی اعزامی سازمان اوقاف در طرح ارامش بهاری سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری یک طرح تکلیف محور است، تصریح کرد: این طرح، یک طرح دولتی نیست و مبلغان اعزامی با اخلاص کامل و انگیزه درونی و از روی تلکیف در این ایام، به فعالیت تبلیغی می پردازند.

حجت الاسلام کاروند گفت: استان همدان جزء استان هایی است که از دیرباز خاستگاه وقف و نیت خیر واقفان بوده است و  شهری در این استان پیدا نمی شود که موقوفه نداشته باشد؛ از جمله، شهرهایی همچون همدان، کبودرآهنگ، اسدآباد و ملایر دارای موقوفات فراوانی هستند.

وی ادامه داد: یکی از عمده ترین نیت وافقان، عملی کردن سنت وقف در جامعه بوده است، از این رو از روحانیون درخواست دارم که سنت وقف را در اماکن تبلیغی خود، در بین مردم نهادینه کرده و احکام وقف را در بین مردم تبیین کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: یکی از مسائلی که در جامعه و به خصوص در بعضی نهاد ها ریشه دوانده، مسئله موقوفه خواری است که باید با این مسئله به صورت جدی مبارزه کرد؛ و البته که مردم ما غالبا نسبت به احکام وقف آگاه نیستند و از این رو منظور ما از موقوفه خواری مردم نا آگاه نیست.

وی تأکید کرد: برای اولین بار سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان در سال 95، نیت واقفان را عملی کرد که بر این اساس، بیش از دوازده میلیارد تومن را در مدت 8 ماه در این مسئلهل هزینه شد و بیش از دو میلیارد تومن آن را نیز در حوزه سلامت هزینه کردیم که در این مورد می توان به افتتاح درمانگاه خیریه بهاء الملک اعتمادیه همدان اشاره کرد.

حجت الاسلام کاروند در ادامه با اشاره به کمک به فقرا که در اسفند ماه سال جاری نیز گفت: در اسفند ماه سال جاری و در آستانه سال نو، بیش از 2400 سبد کالا در بین فقرا تقسیم شد.

وی در پایان به مبلغان حوزوی حاضر در طرح آرامش بهاری استان همدان گفت: ما نباید منتظر جوانان باشیم تا به سراغ مان بیایند، بلکه باید از فضا و جاذبه معنوی امام زادگان در این ایام استفاده کرده و به تبلیغ چهره به چهره در بین مردم و به خصوص قشر جوان و نوجوان بپردازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha