پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محمدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که هدایت گری مهم ترین وظیفه حوزه‌های علمیه است، گفت: در حال حاضر ایران اسلامی زیر بمباران فرهنگی دشمنان اسلام قرار دارد، ولی با این حال، مردم عزیز ما، مسایل دینی را با دل و جان می پذیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، در جلسه آغاز به کار طرح آرامش بهاری در استان همدان که با مبلغین حوزه علمیه قم و در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: حضور مبلغان و سربازان حضرت ولی عصر(عج) در بقاع متبرکه، کار خوب، زیبا و دارای اثرات معنوی فراوانی است.

وی گفت: معتقد هستم در این شرایط پرفتنه آخر الزمان که مردم آگاهی کمی نسبت به دین دارند، وظیفه اصلی ما طلبه ها، آگاه کردن مردم نسبت به احکام دین الهی است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تبیین مسئله دین و دین محوری در جامعه، تصریح کرد: اگر فرزند من و شما، جلوی مان جان بدهد بهتر از این است که آنها از دین الهی زده و خدای ناکرده از دین خارج شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به فعالیت های فرقه اهل تصوف و دیگر فرق و ادیان در میان مردم، گفت: تأسف می خورم که دیگر ادیان و صوفی ها، جوانان عزیز ما را به باطل دعوت می کنند و البته علت این شرایط را باید از خودمان و عملکرد مان سؤال کنیم.

وی با اشاره کلام رهبر معظم انقلاب در رابطه با وظایف حال حاضر طلاب و حوزه علمیه، اظهار داشت: طلاب باید افسران جنگ نرم باشند و این افسران زبده را حوزه های علمیه تربیت می کند؛ طلاب باید با استفاده از روش های نو و جدید حیله های دشمن را نقش بر آب کند.

آیت الله طه محمدی گفت: در حال حاضر کشور ما زیر بمباران فرهنگی دشمنان اسلام قرار دارد، ولی با این حال مردم عزیز ما هیچ عنادی نسبت به دین نداشته و مسائل دینی را با دل و جان می پذیرند.

وی با اشاره به آیه 125 سوره نحل و با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید "با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما"، خطاب به طلاب شرکت کننده در این جلسه گفت: برخورد متین و متناسب با حال مخاطب، اثر گزاری فراوانی را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان گفت: شاخص ترین هدف حوزه های علمیه هدایت گری است و شما مبلغان دین باید سعی کنید در این امر مهم به خصوص ارتباط با جوانان و نوجوانان و حتی کودکان به هدایت گری که شغل انبیاء الهی است، بپردازید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha