سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مقتدایی

قائم مقام جامعه مدرسین با بیان اینکه وجود مبارک حضرت زهرا(س) برای زنان، مردان و جوانان در ابعاد مختلف زندگی الگوی جامع و کاملی هستند، گفت: مطالعه و الگو قرار دادن سبک زندگی حضرت زهرا(س) موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود.

آیت الله مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تبریک ولادت پرخیر و برکت بضعة الرسول، قُرَّةَ عَینِ الرَسول، زوجة ولی الله، ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) بهترین الگو برای جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: بالاترین سعادت برای امت اسلامی، الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی برای مردان و زنان جامعه است.

*حضرت زهرا(س) دریای معارف الهی

قائم مقام جامعه مدرسین افزود: وجود مبارک فاطمه زهرا(س) با عمر کوتاه خود دریای عظیم احکام، ارشادات و معارف دین هستند که الگوگیری از آن ضرورت دارد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه بانوان جامعه سبک زندگی حضرت زهرا(س) را به عنوان همسر مورد مطالعه قرار دهند، گفت: رفتاری که صدیقه طاهره(س) به عنوان همسر در زندگی با امیرالمومنین(ع) داشت، نشان دهنده یک سبک زندگی اسلامی توام با مهر و محبت بین زن و شوهر است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه رفتار حضرت زهرا(س) با پدر خود نبی مکرم اسلام الگو است، افزود: همچنین حضرت صدیقه طاهر(س) به عنوان یک مادر در منزلی محقر و با عدم امکانات، فرزندانی را تربیت کرد که الگو برای جامعه بشری هستند.

دبیردوم شورای عالی حوزه بر لزوم توجه به رفتار اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه(س) تاکید کرد و گفت: مطالعه وصیتنامه و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) یک ضرورت است.

*مبارزه سیاسی حضرت زهرا(س)

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه خاکسپاری شبانه حضرت زهرا(س) و گریه های مداوم ایشان بعد از رحلت نبی مکرم اسلام یک نوع مبارزه بود، اظهار داشت: این گریه فقط برای رحلت پدر نبود، بلکه حضرت فاطمه(س) می خواستند دیگران را متوجه مصیبت هایی کنند که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام به خاندان اهلبیت(ع) وارد شد؛ این مسئله موجب شد تا همه افراد از دلیل تداوم گریه های حضرت پرسش کنند و این مسئله خود یک مبارزه بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دلیل مخفی ماندن مزار حضرت زهرا(س)، گفت: این وصیت حضرت فاطمه(س) موجب شد تا این پرسش در ذهن همه افراد در طول تاریخ شکل بگیرد که چرا مزار یگانه دختر و عزیز پیامبر(ص)، کسی که وقتی وارد می شد، رسول اکرم(ص) دستش را می بوسید باید مخفی باشد؛ افراد از این طریق متوجه جنایت ها و ظلم هایی که به صدیقه طاهره(س) وارد شد، می شوند.

قائم مقام جامعه مدرسین در پایان با بیان مجدد این نکته که وجود مبارک حضرت زهرا(س) برای زنان، مردان و جوانان در ابعاد مختلف زندگی الگوی جامع و کاملی است، خاطرنشان کرد: مطالعه و الگو قرار دادن سبک زندگی حضرت زهرا(س) موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha