پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان نیویورک خواستار حذف اسامی اسلامی از پیاده‌روها

حوزه/ یکی از رسوم شهرداری نیویورک نوشتن اسامی افراد برجسته و شناخته شده روی پیاده‌روهایی می‌باشد که مردم روزانه بر روی آن راه می‌روند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از نیویورک پست، مسلمانان شهر نیویورک در آمریکا خواستار حذف اسامی اسلامی در پیاده‌روهای این شهر شدند.

یکی از رسوم شهرداری نیویورک نوشتن اسامی افراد برجسته و شناخته شده روی پیاده‌روهایی می‌باشد که مردم روزانه بر روی آن راه می‌روند و مسلمانان آمریکایی که این عمل را توهین آمیز می‌دانند از مسئولین شهری خواسته‌اند نام‌های اسلامی به ویژه نام محمد، را از روی پیاده‌روها که زیر پای مردم قرار دارد پاک کنند. اسامی دیگری چون، ابراهیم، احمد حسن و علی نیز در میان این اسامی قرار دارند.

گفته می‌شود در گرانیت سیاه پیاده روی امتداد برادوی از پارک باتری به تالار شهر در منهتن نیویورک که در سال 2003 نصب شده، 200 اسم محمد وجود دارد که اسامی شخصیت‌های شناخته شده اسلامی و شرقی هستند.

ابراهیم هوپر سخنگوی شورای روابط اسلامی آمریکای در این باره گفت: راه رفتن روی نمادهای مهم یک نشانه بی‌احترامی است. آمریکایی‌ها راه رفتن روی پرچم آمریکا را یک بی‌احترامی بزرگ در نظر می‌گیرند. در فرهنگ اسلامی نیز پیامبران مهمترین شخصیت‌ها می‌باشند.

الینا نصار یک مسلمان آمریکایی است که یک کمپین جمع آوری امضای اینترنتی در این باره راه اندازی کرده و خواستار برداشته شدن این اسامی از روی پیاده‌روهای نیویورک شده است.

یاسر بهایی، خزانه دار سازمان یک ملت ایالات متحده نیز که در اواخر سال گذشته طوماری با بیش از 700 امضا ایجاد کرده بود گفت: این مسئله به احساسات مسلمانان صدمه می‌زند.

این نخستین باری نیست که مسلمانان دچار چنین مشکلی در فرهنگ آمریکا شده‌ا‌ند. در سال 2002 نیز محمدعلی کلی، بوکسور افسانه‌ای مسلمان در آمریکا خواسته بود که یادبودش در هالیوود را به جای روی زمین به صورت عمومی آویزان کنند تا به نام حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام بی‌احترامی نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha