جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن و عترت

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان گفت: برای نورانی شدن زندگی و دستیابی به حال نیکو، تمسک به قرآن و عترت دو راهکار اساسی است که باید در زندگی از این دو منبع نورانی بهره گیریم.

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با تبریک آغاز سال نو و بهار طبیعت، به دعای تحویل سال اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین فراز این دعا به فراز پایانی که دعای کلی سرنوشت مومن است، ختم می شود.

وی با اشاره به اینکه انس با معنویت در تمام ابعاد زندگی زمینه و نتیجه تحقق «حول حالنا الی احسن الحال» است، بیان داشت: برای رسیدن به حال نیکو باید شرایط لازم دستیابی به این حال معنوی در ابعاد زندگی انسان فراهم شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان ادامه داد: برای نورانی شدن زندگی و دستیابی به حال نیکو، تمسک به قرآن و عترت دو راهکار اساسی است که باید در زندگی از این دو منبع نورانی بهره گیریم.

حجت الاسلام پیرمحمدی با بیان اینکه تمسک و توسل به منبع نورانی قرآن و اهل بیت(ع) لازم و ملزوم یکدیگر هستند، خاطر نشان کرد: تمسک به این دو منبع نورانی و راهنما باید در تمام ابعاد زندگی بکار گرفته شود.

وی، محور قرار دادن الگوهای قرآنی در زندگی را از رموز دستیابی به حال معنوی برشمرد و ادامه داد: برای رسیدن به حال نیکو قرائت و تدبر در آیات قران نیاز است، چرا که بهره گیری از آیات قرآنی راهنمای سعادت انسان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان، پیام نوروز و بهار طبیعت به انسانها را دستیابی به تحول معنوی دانست و گفت: همراه با دگرگونی طبیعت قلوب مومنین نیز باید رنگ و بوی الهی به خود گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha