پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
احسن الحال

حوزه/ ما در دعای تحویل سال یک تحول را از خداوند طلب می‌کنیم و از او می‌خواهیم که سال ما را متحول کند که بتوانیم بهتر از گذشته باشیم، حقیقت این است که انسان باید دنبال تحول معنوی باشد.

حجت الاسلام حسنعلی فروغی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون دعای تحویل سال و شرح آن، اظهار کرد: این دعا یک تحول درونی را برای انسان پدید می‌آورد هرچند که تحولات ظاهری نیز در وجود انسان بی‌تاثیر نیست، اما حقیقت این است که انسان باید دنبال تحول معنوی باشد تا بتواند با عملی خالص به خدا برسد.

وی با بیان اینکه منشا تحول خداوند است، افزود: خداوند متعال کاری می‌کند که انسان یک شبه راه صد سال را بپیماید و استعدادش را شکوفا و به ثمر برساند و ما در دعای تحویل سال این تحول را از خداوند طلب می‌کنیم و از او می‌خواهیم که سال ما را متحول کند که بتوانیم بهتر از گذشته باشیم.

استاد حوزه  علمیه اصفهان با اشاره به این روایت امام کاظم(ع) « مَن استَوى يَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ / هر کس دو روز یکسان باشد ضرر کرده است»، افزود: لازمه اینکه انسان دچار خسران نشود، تحول است.

وی در تبیین ریشه نارضایتی مردم از برخی مسئولین عنوان کرد: ممکن است مسئولی در سعی و تلاش کم‌کاری نکرده باشد اما علت این نارضایتی عدم توجه مسئولین به تحول معنوی است که اگر فرد مسئول دارای معنویت درونی باشد، این تحول را به جامعه تزریق و مردم از اوضاع احساس رضایت می‌کنند.

حجت الاسلام فروغی با بیان اینکه هرکس از اوضاع خود بهتر از دیگران با خبر است، افزود: اگر انسان اهداف خود را درنظر بگیرد و دریابد که قرار است به کجا برسد، این تحول معنوی و درونی پدید می‌آید، اما اگر بدان بی توجه باشد و انسان جایگاه خود را نشناسد هرگز معنویت در وجودش تحقق نمی‌یابد و از زندگی فقط گذران عمر می‌کند.

وی در تبیین راهکار اصلی ایجاد تحول، اظهار کرد: اگر انسان یک قدم در این راستا به سوی خداوند بردارد، خداوند ده قدم به سوی او برمی‌دارد و باید از مدبر زمین و آسمان بخواهیم که با تدبیرش بهترین تحول را نصیب ما کند.

این استاد حوزه در رابطه با خصوصیات افرادی که به تحول معنوی دست پیدا کرده‌اند، ابراز کرد: انسان اگر به این تغییر دست یابد نظر رحمت و عطوفت به همه بندگان خدا پیدا می‌کند، در غیر این صورت دوست را دشمن و دشمن را دوست می‌پندارد و خود را تباه می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: انسانی که تحول درونی یافته هر چیز را در جایگاه خود می‌بیند و دچار انحراف نمی شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha