سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کنگره محتشم کاشانی - سخنرانی ‌آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که استقرار نبوت و ادامه بعثت پیامبر اکرم(ص) را براساس ولایت دانست و گفت: با توجه به اینکه استمرار ولایت نشأت گرفته از حرکت حضرت فاطمه زهرا(س) می باشد، ایشان اولین کسی است که در قیامت وارد بهشت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، در آیین رونمایی از ضریح امامزاده طیب بن موسی(ع) کاشان که همزمان با شب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، به عظمتی که  هنگام  وارد شدن حضرت  زهرا(س) به بهشت اتفاق می افتد، اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در زمان وارد شدن به بهشت، به اطراف خود نگاه می کند و نگران پیروان خودش می باشد؛ و به خداوند می گوید جای محبان و شیعیان من کجاست؟.

وی با بیان این که وجود حضرت فاطمه زهرا(س) موجب تدوام فرهنگ ولایت است، گفت: امامزادگان به عنوان  نسل  فاطمه زهرا(س) و اهل بیت(ع) در روی زمین پراکنده شده‌اند؛ امامزادگان همچون ستارگان دنیا، به اذن الهی در سرزمین‌های مختلف و برای میلون‌ها انسان اهل دل، نزول کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امامزادگان میعادگاه اهل دل هستند، افزود: دلیل اینکه امامزادگان منطقه کاشان و آران و بیدگل، در شبهای جمعه، میعادگاه و پناهگاه مردم هستند، فلسفه و دلیل خاصی دارد؛ این امامزادگان شریف، بدون حکمت و حساب، از مدینه به این منطقه هجرت نکرده اند، بلکه مأموریت داشتند.

امام جمعه کاشان، امامزادگان را شفاد بخش درد دردمندان شیعه به خصوص اهل کاشان که لقب دارالمومنین نام گرفته است دانست و گفت: کاشان  به علت جاذبه ای که در طول تاریخ داشته است، امامزادگان زیادی از مدینه به این شهرستان هجرت کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) را از نمونه های بارز امامزادگانی که به دستور امام محمد باقر(ع) برای  تبلیغ دین به این منطقه هجرت کرده اند نام برد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه ایام سالروز شهادت این امامزاده هستیم، باید اهالی منطقه کاشان به درستی برای ایشان تکریم  وعزاداری  کنند .

آیت الله نمازی، شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را موجب بقای اسلام و شیعه دانست و افزود: همان طورکه میلیون ها زائر و عاشق اهل بیت(ع)، با پای پیاده  برای زنده ماندن  فرهنگ عاشورا، در ایام اربعین حسینی به کربلا مشرف می شوند، باید در ایام شهادت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) نیز، برای زنده ماندن راه و هدف  این امامزاده، عزاداری با شکوهی برگزار گردد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha