جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ استاد حوزه گفت: مردم بهترین سخنرانی و منبر را از رسانه می شوند، مهم عمل است، حوزه و حوزیان لازم است با عمل و رفتار پیامبر گونه واهل بیتی مردم را دور دین جمع کنند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ایام عید نوروز گفت: نوروز فرصت خوبی  است تا روحانیون به مناطق خود بروند، ولی آنچه مهم است، رفتار و اخلاق می باشد.

عضو جامعه مدرسین افزود: توجه به این نکته برای طلاب و روحانیون ضروری است که مردم بهترین سخنرانی  و منبر را  از رسانه می شوند، مهم عمل است، بر حوزه و حوزیان لازم است با عمل و رفتار پیامبر گونه واهل بیتی مردم را دور دین جمع کنند.

*اول خودمان رفتار پیامبرگونه داشته باشیم

 استاد حوزه عنوان کرد: اگر بخواهیم فقط سخن بگویم و منبر برویم، ولی خود اهل رفتار پیامبر گونه نباشیم؛ هیچ ارزشی ندارد، ارزش و تأثیر زمانی است که الگوی رفتاری درستی داشته باشیم و مردم بگویند فلانی چه قدر انسان با کمالات در حوزه عملی بود.

آیت الله محسن فقیهی گفت: مردم انتظاری که از روحانی عمامه به سر دارند، غیر از افراد دیگر است، با مردم بودن،  درکنار آنها ایستادن، ساده زیستی، دلسوزی و یار مهربان برای جوانان آنها، رفیق و دوست برای نوجوانان، اقامه نماز اول وقت و ده ها مسئله ریزو درشت دیگر انتظاری است که مردم از یک مبلغ و عالم دینی دارند، نباید از هیچ مسئله ای کوچکی به سادگی و به راحتی گذشت.

عضو جامعه مدرسین افزود: اگر به منطقه ای رفتیم که خلاف دین، شرع و بد حجابی را  مشاهده کردیم، بی تفاوت نباشیم، امر به معروف نهی از منکر کنیم، ولی طوری که مردم را علیه خود و دین نشورانیم و بلکه با رفتار مناسب و با  ادب و احترام تذکر دهیم.

 استاد حوزه عنوان کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر یک بحث است، بیان و چگونه ارائه آن بحث دیگر است؛ اگر درست عمل کنیم باز خورد آن خوب خواهد بود، اگر درست عمل نکنیم نه تنها اثر گذار نخواهیم بود، بلکه آثار بدی را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha