جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: جشن ولادت با سعادت دخت پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه (س) در مساجد بین راهی و مساجد شهرستان‌های استان و مساجد اهل سنت استان نیز برگزار شد.

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: برنامه های جشن میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و روز زن توسط روحانیون و امامان جماعت مساجد سطح استان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) باعث ایجاد وحدت می شود، افزود: برگزاری جشن میلاد دخت نبی اکرم (ص) در مساجد اهل سنت استان باعث ایجاد وحدت و همدلی بیش از پیش می‌شود.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: افزون بر این برنامه، جشن میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) شب 29 اسفند بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) بجنورد واقع در خیابان شهید چمران و مراسم نورافشانی در بجنورد مرکز استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن های میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در این استان گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در مساجد ورودی و خروجی استان برنامه‌های شاد و متنوعی به همین مناسبت برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در شب 29 اسفند بعد از نماز مغرب و عشاء در میدان شهید بجنورد مراسم جشن نور افشانی همراه با پخش شیرینی و شربت و اجرای مراسم مولودی شاد، با حضور مردم برگزار شد.

حجت الاسلام خادمی به برنامه های این ایام در مسجد رسول اکرم (ص) بجنورد اشاره کرد و گفت: سخنرانی، مولودی خوانی، پخش شیرینی و شربت و اهدای جوایز به نام های فاطمه و زهرا از جمله برنامه ها در این مسجد مهم بجنورد بود.

وی در رابطه با فضای سازی سطح شهر در سالگرد ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز گفت: امسال نیز همانند سال های قبل، فضا سازی، آذین بندی معابر عمومی سطح شهر در ایام میلاد حضرت زهرا(س)، توسط هیئت‌های مذهبی و اصناف صورت گرفته است.

اعزام 150 مبلغ برای تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) به سراسر خراسان شمالی

حجت الاسلام خادمی همچنین از اعزام 150 مبلغ برای تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین حضور در آیین‌های جشن این بانوی مکرم اسلام به سراسر استان خراسان شمالی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان باید حضرت فاطمه (س) را در همه ابعاد زندگی الگوی خود قرار داده و در این مسیر حرکت کنند، گفت: روحانیون مبلغ با تبیین شخصیت دخت نبی اکرم (ص) برای جامعه علی الخصوص بانوان، می توانند بانوان را به الگو پذیری از آن حضرت سوق بدهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روحانیون مبلغ باید برای معرفت افزایی مردم در خصوص سیره اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه (س) بیش از پیش تلاش کرده و به تبیین و نشر سیره ائمه اطهار(ع) در ایام و مناسبت‌ها بپردازند.

برپایی نماز جماعت در مساجد بین راهی استان در ایام نوروز

حجت الاسلام خادمی همچنین از برپایی نماز جماعت در مساجد بین راهی استان خراسان شمالی طی ایام نوروز خبر داد.

وی گفت: درطول ایام نوروز با استقرار روحانی مستقر، علاوه بر ادای فریضه نماز جماعت در مساجد بین راهی استان، برنامه های فرهنگی، مذهبی و برخی مسابقات دینی توسط امامان جماعت این نماز خانه ها و مساجد برای مسافران نوروزی برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: باتوجه به حجم بالای مسافران نوروزی در شهرستان بجنورد به دلیل مجاورت با استان خراسان رضوی و بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) و لزوم توجه به این ظرفیت بسیار نادر شهرستان در راستای تکریم مسافران و زائران نوروزی و به منظور به دست گرفتن فضاهای فرهنگی در نقاط پرجمعیت گردشگری شهرستان، درآستانه سال نو، اقدامات ویژه فرهنگی و مذهبی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این مساجد در ایام نوروز برای  اقامه نماز ظهر و عصر مسافران از قبل اذان تا نزدیک غروب، و همچنین برای نماز مغرب و عشاء نیز از قبل از اذان مغرب تا مهلت تعیین شده برای نماز مغرب و عشا که تا ساعت 23 باشد، باز هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha