جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از اسکان موقت مسافران و زائران، در ۹ بقعه متبرکه شاخص استان طی ایام نوروز خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: زائران و مسافران می‌توانند در 9 بقعه متبرکه شاخص سطح استان خراسان شمالی، طی ایام نوروز اسکان موقت داشته باشند.

وی افزود: بقعه متبرکه امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، امامزاده سید اسماعیل بوستان باباامان و بقعه متبرکه حضرت ایوب نبی(ع) در بجنورد، پذیرای زائران و مسافران نوروزی در طرح اسکان موقت هستند.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: همچنین بقاع متبرکه امامزاده حمزه رضا و امامزاده عبدالرضا در شهرستان شیروان، بقعه متبرکه ابراهیم انصار در مانه و سملقان، بقعه متبرکه سیداحمد و محمود در چمن بید، و همچنین بقاع متبرکه محمد دلاور، هادی و زینب در روستای کاستان نیز، از دیگر بقاع متبرکه استان خراسان شمالی هستند که زائران و مسافران نوروزی می‌توانند در این بقاع متبرکه اسکان موقت داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین در ایام نوروز در سطح بقاع متبرکه شاخص استان، ایستگاه‌های صلواتی برپا و از زائران و مسافران، پذیرایی به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان خاطرنشان کرد: در سطح 17 بقعه متبرکه استان خراسان شمالی در ایام نوروز، خیمه‌های معرفت برپا می شود که از جمله وظایف روحانیون مستقر در این خیمه‌ها، ارائه مشاوره در زمینه وقف به مسافران و زائران، پاسخگویی به مسائل شرعی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نماز جماعت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha