چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام حسین رازی - مسئول امور مساجد شهرستان گناباد استان خراسان رضوی

حوزه/ مسئول امور مساجد شهرستان گناباد خراسان‌رضوی، از خدمت رسانی فعالانه بیش از ۴۰ مسجد این شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین رازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان فعال است، که در ۸۰ مسجد با حضور ائمه جماعت، روحانیون مستقر و طرح هجرت، نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی افزود: قبل از آغاز سال جدید با غبارروبی مساجد، خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی و همچنین برگزاری نماز جماعت و جلسات قرآنی، آماده کردیم تا مسافران نوروزی از فضای معنوی، بهره‌مند شوند.

مسئول امور مساجد شهرستان گناباد با بیان این که 40 مسجدی که بیشتر محل مراجعه مسافرین نوروزی هستند، و یا این که در مبادی ورودی شهرستان گناباد قرار دارند ، مدت بیشتری باز هستند تا زمینه رفاه مسافران نوروزی فراهم شود، خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی لازم با هیئت امناء مساجد سطح شهر و بین‌راهی، در خصوص باز بودن مساجد در وقت نماز انجام شده است.

حجت‌الاسلام رازی در ادامه سخنان خود، از مساجد به ‌عنوان پایگاه‌های اصلی مدیریت اسلامی و بستر مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی یاد کرد و گفت: مساجد باید همیشه تمیز و معطر باشند، چراکه بندگان خدا در این مکان مقدس به بهترین عبادت یعنی نماز فرا‌خوانده می‌شوند.

مسئول امور مساجد گناباد با اشاره به احادیث و روایاتی به فضیلت و اهمیت غبارروبی و عطرافشانی مساجد پرداخت و گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند که «بهشت و حوریان، مشتاق کسى هستند که مسجدها را جارو و غبارروبى کند»؛ همچنین در توصیفی زیبا از رسول خدا(ص) درباره این افراد چنین آمده است: «کسانى که مسجد را غبارروبى مى‌کنند، همان‌هایى هستند که دربهشت، گل یاسَمَن مى‌چینند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha