شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دعا

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که هدف دعا به درگاه الهی احیای دل است، گفت: مردم امروز نیاز شدید به دعا دارند زیر دعا کلید حل مشکلات است.

حجت الاسلام جواد خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، با بیان این که بهار طبیعت، فرصت مناسبی برای خانه تکانی دل و نزدیکی به خداست که یکی از راه های آن نیز دعا به درگاه اوست، اظهار داشت: انسان ها نباید، فقط و فقط به دعا متوسل شوند، بلکه برای اجابت دعاهای خود، نیاز به تلاش هم دارند.

وی ادامه داد: اگر خداوند خیر کسی را بخواهد قلب او را برای دعا آماده میکند، بطوری که هدف اصلی در دعا اجابت آن نیست، بلکه احیاء قلب است.

این پژوهشگر دینی در ادامه سخنان خود، بهترین راه رسیدن به قرب الهی را دعا و اعلام نیاز به درگاه خداوند دانست و افزود: اگر می خواهید در بین انسان ها عزیز شوید، درب خانه آنها را نزنید، بلکه درب خانه خداوند را بزنید، زیرا اگر او بخواهید به انسان ارزش و قرب عطا می کند.

حجت الاسلام خدادادی با بیان این که کلید رحمت الهی و مغز همه عبادات، دعا کردن است، تصریح کرد: متأسفانه شاهد کاهش دعا کردن مردم و بهره مندی از این نعمت الهی هستیم، در صورتی که امروز جامعه ما، بیش از پیش، برای رهایی از گرفتاری ها به دعا نیاز دارد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به ایه 186 سوره بقره، گفت: خداوند فرموده است من به کسانی که دعا می کنند، نزدیکتر هستم زیرا آنها برای رفع مشکلات خود به من مراجعه می کنند.

وی در خصوص دیر اجابت شدن برخی دعاها نیز گفت: یکی از دلایلی که دعا با تأخیر اجابت می شود، این است که خداوند می داند، اگر دعا را مستجاب کند، بنده‌اش او را فراموش خواهد کرد؛ پس با تأخیر در اجابت، می خواهد تا بنده اش، همچنان او را بخواند.

حجت الاسلام خدادادی دلیل اهمیت دعا کردن بر در خانه خداوند را، بی نیازی او دانست و بیان داشت: خداوند بی نیاز است و بنده او فقیر و محتاج می باشد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: برای این که زودتر شاهد استجابت دعا باشیم، باید همیشه دیگران را برخود مقدم بشماریم، زیرا با این روش، درصد قبولی دعا را افزایش خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha