پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ولایت مداری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی گفت: مردم و مسئولین باید با پیروی از حضرت زهرا(س)، در راستای حمایت از ولایت و دین، صبر، مقاومت و ایستادگی نمایند.

زهراسادات رفعت در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان این که امیدواریم آغاز سال 96 که با عطر و بوی میلاد حضرت زهرا(س) همراه شد، سالی پر برکت برای همه ما دلدادگان به آن حضرت باشد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س)، یک الگوی تمام و کمال برای یک زن مسلمان است.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) در اوج سختی به پدر و همسر کمک کرده و هیچگاه از سختی ها و مشقت های زندگی شکوه و شکایتی نمی کردند، گفت: به پاس بزرگی و عظمت ایشان و زندگی درس آموزی که برای همگان داشتند، روز میلاد ایشان، روز مادر نامگذاری شده است.

مدیر مدرسه علمیه عصمتیه شهرستان بشرویه با بیان این که باید در سالی که با عطر بوی حضرت زهرا(س) آغاز شده، معرفت خود را نسبت به بی بی دوعالم افزایش دهیم، گفت: باید نسبت به تمام صفات زیبای دخت پیامبر(ص) به عنوان الگوی تمام و کمال یک زن مسلمان چه به عنوان همسر و چه به عنوان مادر توجه داشت.

وی با بیان این که باید در همه ایام و به ویژه سال پیش رو، حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی مادری، همسری و به طور کلی یک زن مسلمان به همه دنیا عرضه و معرفی کرد، گفت: حضرت زهرا(س)، شهیده راه مبارزه با انحراف از رهبری و ولایت است.

خانم رفعت با بیان این که شاید آن روزی که حضرت زهرا(س) مسئله انحراف ازمسیر امامت و ولایت را اعلام کردند، بسیاری از انسان ها نفهمیدند، گفت: التزام حضرت زهرا(س) به ولایت و مسیر ولایت یکی از مهمترین خصلت های این بانوی بزرگ اسلام بود.

وی تأکید کرد: مردم و مسئولین بایستی با پیروی از حضرت زهرا(س)، در راستای حمایت از ولایت و دین، صبر، مقاومت و ایستادگی نمایند.

مدیر مدرسه علمیه عصمتیه بشرویه، حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو برای کمک به نیازمندان دانست و یادآور شد: ایشان محور آفرینش و خیرکثیر است؛ و تنها زنی که حاضر به بخشش لباس عروسیش، آن هم در شب عروسی شد، حضرت زهراء(س) بود.

خانم رفعت، ویژگی مهم دوری از گناه و معصیت را به عنوان ذات وجودی حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: متأسفانه در زمینه زندگی حضرت زهرا(س)، حتی توسط طلاب بسیارکم کار شده است؛ نه تنها در حوزه ها، که در آموزش و پرورش نیز باید خیلی بیشتر از گذشته در این خصوص فعالیت هایی وجود داشته باشد.

وی با بیان این که دو نوع الگوگیری مستقیم و الگوگیری غیرمستقیم داریم، بیان کرد: با درنظر گرفتن این که همه انسان ها کمالگرا هستند، پس می توان گفت، چرا  از حضرت زهرا(س) الگوگیری نکنیم؟

مدیر مدرسه علمیه عصمتیه بشرویه، در بخش پایانی سخنان خود، جای فرهنگ علوی و فاطمی را در زندگی های امروزی بسیار خالی دانست و متذکر شد: بایستی سادگی و قناعت از زندگی حضرت زهرا(س) گرفته شده و با قالب زندگی های امروزی تطبیق داده شود؛ همچنین طلاب و روحانیون باید در نهادینه کردن فرهنگ زندگی علوی و فاطمی تلاش بیشتری کنند، چرا که می توانند بالاترین نقش را در این زمینه داشته باشند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha