جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری

حوزه/ وجود مدارس اسلامی در دانمارک حجتی بر مسلمانان این کشور است تا دین و اعتقادات فرزندان خود را حفظ کنند و این همان چیزی است که مرجعیت نجف اشرف بارها بر آن تاکید کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مدرسه عربی السلام در جزیره اودنسه دانمارک جشن باشکوهی به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار کرد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی و دکتر خالد الملا رئیس تجمع علمای عراق و هیئت همراه وی و شاگردان مدرسه و اولیاء و کارکنان آن و شماری از عراقیان مقیم دانمارک حضور داشتند.

حجت الاسلام کشمیری در سخنان خود در این جشن با اشاره به اسامی و القاب حضرت زهرا(ع) گفت: در دوره جاهلیت زبان احترام در صدا زدن اشخاص مرسوم نبود تا اینکه این آیه نازل شد که می فرماید: «لاتجعلوا دعاء الرسول كدعاء بعضكم بعضا». این آیه به صراحت مردم را از صدا زدن پیامبر با نام ایشان نهی می کند و به آنها می آموزد پیامبر را به نام رسالت او یعنی "یا رسول الله" مخاطب قرار دهند و در آن زمان حضرت زهرا پیامبر را با عبارت "یا أبی" صدا می زد و پس از نزول این آیه عادت خود را ترک کرد و پیامبر را با عبارت "یا رسول الله" صدا زد تا اینکه پیامبر از حضرت زهرا درباره علت تغییر عادت پرسید و حضرت زهرا در پاسخ به این آیه اشاره کرد، اما پیامبر به او فرمود دستور این آیه برای دیگران است، چون اگر تو مرا با عبارت "یا أبی" صدا کنی خداوند بیشتر خشنود می شود و من هم بیشتر دوست دارم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: حضرت زهرا(ع) القاب زیادی دارد و هر لقبی به یکی از ویژگی های ایشان اشاره دارد، اما نام ایشان فاطمه است و به این معنا است که مردم از درک و معرفت حقیقت ایشان ناتوان هستند و این معنا نیازمند شرح و بیان است و البته فاطمه معنای دیگری هم دارد و بدین معنا است که او و شیعیانش از آتش جهنم به دور هستند و در این زمینه از معصوم نیز روایت وارد شده که حضرت فاطمه(ع) در روز قیامت شیعیان خود را از میان محشر جدا می کند همان گونه که یک پرنده دانه های خوب را از بد جدا می کند.

حجت الاسلام کشمیری در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولان مدرسه با اشاره به توصیه های حضرت آیت الله سیستانی، مسئولان را به آموختن زبان عربی به دانش آموزان و حفظ هویت دینی و فرهنگی دانش آموزان توصیه کرد.

ایشان افزود: وجود چنین مدارس رسمی در دانمارک که تمام دروس رسمی کشور دانمارک در کنار زبان عربی و تربیت اسلامی به دانش آموزان تدریس می شود، حجتی بر مسلمانان این کشور است تا فرزندان خود در این مدرسه ثبت نام کنند و دین و اعتقادات آنها را حفظ کنند و این همان چیزی است که مرجعیت نجف اشرف بارها بر آن تاکید کرده است.

رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) ادامه داد: من از طرف خودم و از سوی حضرت آیت الله سیستانی از شما می خواهم از این مدرسه حمایت کنید و این یک مسئولیت شرعی بر دوش شما است که در روز قیامت از آن بازخواست می شوید.

سید کشمیری در پایان از شیخ خالد الملا خواست در سال آینده نیز به همراه از این مدرسه بازدید کند به امید اینکه شاهد افزایش شاگردان آن باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha