سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام قوامی

حوزه/ عید را لازم است گرامیداشت، چون عید غدیر و واقعه غدیر در اول فروردین واقع شده بود؛ بنابراین، عید نوروز از این لحاظ که عید امامت نیز است، با ارزش می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ایام عید نوروز گفت: عید نوروز عید دینی و شیعی است، چون ائمه طاهرین(ع) نسبت به عید بی تفاوت نبودند و مردم را تشویق به گرامیداشت آن می کردند.

امام جمعه پردیسان قم افزود: عید را لازم است گرامیداشت چون عید غدیر و واقعه غدیر در اول فروردین واقع شده بود، بنابراین عید نوروز از این لحاظ که عید امامت نیز است، با ارزش می باشد.

استاد حوزه عنوان کرد: رهبران دینی ما در گذشته و زمان فعلی برای عید احترام قائل بودند و هستند چون رهبر انقلاب هر سال دراین روز پیام نوروزی خود را برای یکسال به ملت و مسئولین ابلاغ می کند.

وی  عنوان کرد:  حوزه های علمیه در این ایام درس خود را تعطیل می کنند و درجای دیگر به تبلیغ مبانی دینی خواهند پرداخت؛ همه و همه این مباحث نشان گر اهمیت روز عید نوروز است.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی گفت: در عید طبیعت بهاری و سرسبز می شود و در حقیقت با رفتن زمستان، انقلابی در طبیعت ایجاد خواهد شد و انسان ها هم لازم است انقلابی در درون و ظاهر خود ایجاد کنند و کینه و کدورت ها را دور بریزند و با قلبی سرشار از عشق و بهاری به سراغ پاکی ها بروند.

امام جمعه پردیسان قم افزود: در این روز اعمالی هم است، دید و بازدید، صله رحم، پوشیدن لباس نوع و تمییز است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha