شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران، با اشاره به شعار سال تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در اين باره مي‌تواند اثرگذار باشد، فرهنگ سازي است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، ضمن تبریک سال جدید به اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه به تبیین شعار سال تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» پرداخت و گفت: تقارن سال جدید با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) إن‌شاءالله نویدبخش سالی پر از معنویت، برکت و خیر و خوبی برای همه مردم شریف ایران باشد و امیدواریم امسال شاهد تلاش جهادی و همت بیشتر برای برداشتن قدم‌های بلند در پیشبرد اهداف حوزه‌های علمیه باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، عنوان داشت: در یک دهه اخیر موضوع نامگذاری سال‌ها به گونه‌ای مرتبط با مسائل اقتصادی بوده است. و طی این سال‌ها عناوینی مثل "اصلاح الگوی مصرف"، "جهاد اقتصادی"، "حماسه سیاسی و اقتصادی"، "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" برای شعار سال انتخاب شده‌اند و امسال نیز نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیانگر پیام‌های مهمی برای دولتمردان، فعالان اقتصادی و همه مردم می‌باشد.

استاد حوزه علميه افزود: مقام معظم رهبري به عنوان يك ديدبان آگاه و بيدار كه مسائل كشور و جهان را با دقت رصد مي‌كنند، به خوبي اين مطلب را دريافته‌اند كه امروز مهمترين مسئله جامعه‌ي ما، مسئله فرهنگ و اقتصاد است. از اين رو ريشه‌ي مشكلات فرهنگي و بي‌كاري جوانان، در اقتصاد است و دقيقاً به همين علت است كه دشمن آخرين هجمه‌هاي خود را به مسائل اقتصادي معطوف كرده است تا به تعبير نادرست خود بتواند با تحريم‌هاي شديد اقتصادي، جامعه اسلامي ما را فلج كرده و به زانو دربيآورد.

وي ادامه داد: براي مقابله با دسيسه‌هاي دشمنان، ما نيز بايد همين نقطه يعني اقتصاد كشور را تقويت و قوي كنيم تا بتوانيم بر مشكلات فرهنگي، بي‌كاري و ديگر معضلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي غلبه كنيم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رحيمي صادق با اشاره به ديگر پيام‌هاي نامگذاري امسال به اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، تصريح كرد: با توجه به وضعيت موجود، ظاهراً مسئولين و مديران جامعه ما آنچه كه وظيفه‌شان بوده است، به طور كامل انجام نداده‌اند. و اين را مي‌شود از مجموع بيانات رهبري در نتيجه‌گيري فعاليت‌هاي دولت در بحث اقتصاد فهميد. رهبر انقلاب در ديدار با مجلس خبرگان رهبري در اسفندماه 95 و در پيام نوروزي‌شان به اين مطلب اشاره داشتند كه آنچه در عرصه اقتصادي اتفاق افتاده است، انتظارات مردم را برآورده نكرده است.

وي افزود: البته مسئولين كارهايي را انجام داده‌اند، كارگروه‌هايي را براي تحقق اقتصاد مقاومتي تشكيل داده و شعارهايي را بيان كرده‌اند، ولي آنچه كه در عمل اتفاق افتاده است در حد انتظار نبود، و بسياري از كارهايي كه مي‌توانست در عرصه اقتصادي انجام شود، اتفاق نيافتاد.

مدير حوزه علميه استان تهران ادامه داد: در بحث اشتغال و توليد كالاي داخلي، برخي كارهايي صورت گرفت كه منافي با اقتصاد مقاومتي بود. از اين رو ميدان دادن به شركت‌هاي خارجي، واردات بي‌رويه، ترويج اشرافي‌گري و... به هيچ‌وجه با اتقصاد مقاومتي تناسب نداشت. و نامگذاري مجدد امسال به اقتصاد مقاومتي بيانگر اهميت مسئله مي‌باشد و تحقق اين امر، همت مضاعف مسئولين و مردم را مي‌طلبد.

وي با اشاره به نقش بانك‌ها در كمك به توليد داخلي، گفت: پول و سرمايه ابزار كار است، و براي انباشته شدن و درآمدزايي از خود پول نيست. پول بايد زمينه‌ساز كار، اشتغال و توليد باشد، و كار درآمدزا باشد. متاسفانه بانك‌ها امروزه به يك بنگاه اقتصادي تبديل شده‌اند در حالي كه رسالت و وظيفه‌ي بانك‌ها، حمايت از كارخانه‌ها و توليد داخل و اشتغال است و در روايات نيز بر همين نوع اقتصاد تاكيد شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رحيمي صادق در پايان با اشاره به نقش طلاب و مبلغين در تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در اين باره مي‌تواند اثرگزار باشد، فرهنگ سازي است. اين كه مردم ما باور داشته باشند كه استفاده و حمايت از توليد ملي، اشتغال پايدار در جامعه ايجاد مي‌كند، و اين‌ها نياز به فرهنگ سازي دارد و بخشي از اين رسالت مهم بر عهده روحانيان، مبلغين و ائمه جماعات مي‌باشد.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha