جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هجرت طلاب و فضلای حوزه از قم به دیگر شهرستان ها را خنثی کننده بسیاری از توطئه های ضد دینی دشمنان انقلاب و اسلام دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سال های اخیر که شاهد رشد تهاجم دشمن به خصوص در عرصه های فرهنگی و دینی هستیم، مراجع و علما تاکید بسیاری بر هجرت طلاب از قم به شهرستان ها داشته و دارند.

وی افزود: البته از گذشته نیز تبلیغ و هجرت روحانیت در بلاد مختلف یک سنت حسنه بوده که انصافاً هم تاثیرات بسیاری در ابعاد مختلف برجای گذاشته است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به نقش کلیدی روحانیت و حوزه های علمیه در هدایت جامعه و مقابله با معضلات و منکرات گفت: بی شک تاکید بیش از پیش مراجع و بزرگان به طلاب و فضلا می تواند باعث شود که ما شاهد هجرت بیشتر روحانیون به شهرستان ها به خصوص مناطقی باشیم که از حیث وجود روحانیون با کمبودهای بیشتری مواجه هستند.

وی ابراز داشت: البته هجرت کوتاه مدت و مناسبت های تبلیغی کما بیش وجود دارد، اما در برخی موارد ما نیاز به هجرت دائمی هستیم تا با حضور پررنگ روحانیت در شهرستان ها و استان ها، شاهد تحول ارزشمند در عرصه های دینی و فرهنگی این مناطق باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha