شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احمدزاده

حوزه/ امام‌جمعه مانه و سملقان در استان خراسان شمالی، با اشاره به جایگاه سنت حسنه صله‌رحم در دین اسلام گفت: دید و بازدیدهای نوروزی و صله‌رحم باید گره‌گشا و حلال مشکلات مردم باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی احمدزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن سال نو، در خصوص نگاه اسلام به مقوله صله رحم و دید و بازدید اقوام و دوستان که در ایام نوروز رواج بیشتری دارد، اظهار داشت: صله‌رحم و گره‌گشایی از مشکلات مردم از سنت‌های نیک و حسنه ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه روزهای نوروز بهترین فرصت برای صله‌رحم و گره‌گشایی از کار و مشکلات مردم است، افزود: صله‌رحم از آن دسته واجباتی است که در آن مصالح زیادی نهفته است و چه نیکو است که این سنت حسنه همراه با گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدزاده ادامه داد: یکی از آداب عید نوروز، دیدار برادران و خواهران مسلمان و آگاهى از شادى‌ها و اندوه‌هاى آنان است که در دین اسلام می‌توان آن را یکی از مصادیق «صله‌رحم» برشمرد که در آیات قرآن و روایات اسلامی بر آن بسیار تأکید شده است.

وی با بیان اینکه در روايات اسلامى، افزون بر تشويق و تأكيد فراوان بر فرهنگ مهمان‌نوازی، رهنمودهاى بسيار ارزنده‌ای در جهت تصحيح و تقويت اين فرهنگ ارائه‌شده است، گفت: مهمان، نه‌تنها روزىِ خود را می‌آورد و از روزىِ انسان نمی‌کاهد ، بلكه بر آن نيز می‌افزاید، چنانکه پيامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: ميهمان، روزى خود را می‌آورد و گناهان اهل خانه را می‌برد

امام‌جمعه مانه و سملقان اظهار داشت: در روایتی آمده است که کسی محضر مبارک امیر المومنین(ع) مشرف شد و هدیه‌ای برای ایشان آورد؛ آقا سؤال کرد این هدیه برای چیست؟ گفت امروز را عجم عید دارد نوروز هست و این هدیه نوروزی هست؛ امیرالمونین(ع) به مزاح تبسمی کردند و فرمودند، هر روز ما رو نوروز قرار بدهید و از آن به‌عنوان یک روز بسیار باشکوه عبادی نقل‌شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حسابرسی اعمال توسط بندگان خدا گفت: باید در این ایام در کنار برنامه‌ریزی برای آینده، اعمال و رفتارهای خود در سالی که گذشت را محاسبه کرده و ببینیم تا چه حدی در نزدیک‌تر شدن به خداوند حرکت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha