جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عید نوروز

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که تفریح اسلامی و سالم از نافرمانی خدا و معصیت بدور است، گفت: مراقب باشیم شادی نوروزی مان، از نافرمانی خدا دور باشد.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تبریک آغاز سال نو، اظهار داشت: دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نه تنها با شادی و تفریح مخالف نیست، بلکه آن را مایه آرامش جسمی و روانی مسلمانان برشمرده است.
وی با بیان اینکه در آموزه های دین مبین اسلام، هر روزی که در آن گناه نباشد عید محسوب می شود، بیان داشت: شادی و تفریح نباید به گناه، نافرمانی و طغیان منجر گردد، بلکه باید با شادی توأم همراه با رضایت خداوند تبدیل شود.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه شادی کردن و تفریح از نیازهای روحی روانی انسان است خاطر نشان کرد: افراط و تفریط در هر کاری موجب خسارت به رفتار و عمل خواهد شد که در این زمینه مراقبت نیاز است.
حجت الاسلام ولی پور با بیان اینکه شادی و تفریح کردن انسان را از ناامیدی و غم نجات خواهد داد یادآور شد:در شادی و تفریح باید با رعایت حدود الهی خود را در مقابل وسوسه های شیطان نجات دهیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه امروز رسانه های غربی با ایجاد شادی های حرام سعی دارند ذائقه مردم را به سمت اهداف شوم خود سوق دهند گفت:در شادی ماندگار، اثری از گناه و سرپیچی از فرمان خداوند نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha