شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسینی نیشابوری امام رضا تهران

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء تهران، گفت: یکی از عوامل اثرگذار در بخش تولید و اشتغال، پشتیبانی و حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی است، به این صورت که دولت با برطرف کردن موانع تولید، و ارائه تسهیلات مناسب، مسیر را برای کارخانه‌های تولیدی هموار سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری بنام «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، اظهار داشت: در سوره منافقون یکی از روش‌های کفار در جهت تضعیف حکومت اسلامی پیامبر(ص)، تحریم اقتصادی مسلمین بود، و در حال حاضر نیز دشمنان نظام جمهوری اسلامی با اعمال سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی قصد دارند با سخت کردن معیشت مردم، پشتوانه مردمی نظام را خدشه دار کنند.

وی ادامه داد: تنها چاره‌ی ترمیم وضعیت فعلی معیشت مردم و تقویت بینه‌ی اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و مقام معظم رهبری نیز در پیام نوروزی‌شان به دو مسئله مهم یعنی تولید و اشتغال اشاره داشتند؛ لذا در تولید کالای ملی به خاطر این که از منابع و توان داخلی استفاده می‌شود، اشتغال آور است؛ بنابراین اگر چرخه تولید به درستی مدیریت بشود، افراد بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد بازار کار و اشتغال خواهند شد.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء تهران، افزود: یکی از عوامل اثرگزار در بخش تولید و اشتغال، پشتیبانی و حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی است، به این صورت که دولت با برطرف کردن موانع تولید، و ارائه تسهیلات مناسب، مسیر را برای کارخانه‌های تولیدی هموار سازد. و از آن طرف تولیدکنندگان داخلی نیز با تولید کالای باکیفیت و با قیمت مناسب، شرایطی را فراهم کنند که همه مردم به خرید کالای ایرانی ترغیب و تشویق شوند تا بدین وسیله اشتغال پایدار در جامعه رونق یابد.

وی یادآور شد: چنانچه کیفیت تولید داخلی به اندازه نمونه خارجی آن نباشد ولی اگر تولیدکنندگان ایرانی با صداقت تمام اقدام به تولید کالای باکیفیت کنند، در این صورت مردم شریف ایران نیز به جهت این که با خرید کالای ملی، هموطن خودشان مشغول به کار و اشتغال می‌شوند، از تولید ملی حمایت خواهند کرد.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء تهران با اشاره به توانمندی‌های داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی، عنوان داشت: منابع طبیعی غنی، نخبگان علمی، و نیروی انسانی پرتوان که همگی از جوانان برومند این کشور هستند، در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارند. و در مقابل تمایل به اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی، و واردات کالاهای لوکس خارجی موانع جدی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی با ابراز نگرانی از افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار در جامعه، اظهار داشت: خانواده‌ها بعد از سال‌ها سرمایه گزاری برای تحصیل فرزندانشان، هم اکنون انتظار دارند فرزندشان در یک موقعیت شغلی مناسب قرا داشته باشد. و ادامه این روند مخاطرات بسیاری را برای جامعه در پی دارد، زیرا ریشه‌ی بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی مثل اعتیاد، بیکاری است. و موجب یأس و ناامیدی در جوانان جامعه می‌شود. از این رو برنامه ریزی برای آینده جوانان و تضمین اشتغال آنان باید یکی از اولویت‌های مسئولین باشد.

حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری در پایان با اشاره به نقش دیپلماسی خارجی در پیشرفت اقتصادی کشور، گفت: تعامل با دنیا و ایجاد روابط اقتصادی با کشورهای خارجی، به این معنا نیست که ما مصرف کننده تولیدات و کالاهای آن‌ها باشیم، بلکه باید این تعامل و همکاری دو طرفه باشد. البته بارها ثابت شده است که دولت‌های مستکبر غربی و آمریکایی هیچوقت به فکر کمک به پیشرفت علمی و اقتصادی سایر کشورها نبوده‌اند و تنها به فکر منافع داخلی خود بوده‌اند، از این رو به نظر می‌رسد تنها راه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران تکیه به نیروی داخل و پیگیری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha