شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به مزین شدن امسال به شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با بیان این که این شعار حکیمانه بود، گفت: تولید و ایجاد اشتغال لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن تبریک فرا رسیدن سال 1396، به نامگذاری سال جدید بنام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی موجب رونق اقتصادی، اشتغال زایی و عدم وابستگی به خارج از مرزها و تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لازمه تحقق شعار سال، ایجاد اشتغال، تولید و قناعت در مصرف در همه سطوح جامعه است، افزود: یکی از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور استفاده از کالاهای ایرانی در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغال است.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر تلاش همگانی در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی از آموزه‌های دینی ما برگرفته شده است و تحقق آن ضرورت اساسی کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به زمینه‌های دینی اقتصاد مقاومتی، با قرائت حدیثی از امام علی(ع)، اظهار داشت: امام نخست شیعیان در سبک و سیره خود اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کردند به‌گونه‌ای که همواره در تولید پیشرو بودند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی افزود: امیرالمومنین(ع) ویژگی‌ افراد متقی را خداباوری، خاشع بودن، رعایت احکام الهی، دیدن خود در محضر الهی و قناعت در رفتار ذکر کرده‌ و ساده‌زیستی و قناعت در مصرف و تلاش برای تولید بیشتر را از ویژگی‌های یک فرد مؤمن دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس همه ما باید در جامعه اسلامی در پی اجرای اقتصاد مقاومتی برگرفته از آموزه‌های اسلامی و تعالیم ائمه اطهار(ع) باشیم، یادآور شد: بر مبنای تعالیم دینی باید جامعه اسلامی در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مقاوم شود تا بتواند در برابر توطئه‌های دشمنان مقاومت و ایستادگی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha