شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به مزین شدن سال جدید به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه در تحقّق شعار سال در جامعه نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن تبریک فرا رسیدن سال 1396، به نامگذاری سال جدید بنام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم حوزه‌های علمیه به عنوان مروجان مبانی و اصول سبک زندگی اسلامی با نگاه جامع و آینده نگر در این عرصه مهم نقش آفرینی کنند و در عملی کردن شعار سال در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی افزود: سرمشق بهاری ولی امر مسلمین جهان راهبردی هدایتگر برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهانی شدن تمدن نوین اسلامی است.

وی با تاکید بر اهمیت عملی شدن شعار سال در جامعه اسلامی گفت: برای عملیاتی شدن این مهم در مرحله نخست همت مسئولان و مدیران را می طلبد که با شاخصه‌های انگیزه و نشاط، تعهد، تدین، انقلابی گرایی، کارآمدی و قوت برای مجاهدت در جنگ اقتصادی درایت و شجاعت را با برنامه ریزی و همت عجین کنند و زیرساخت های اقتصاد مقاومتی را که برخاسته از فرهنگ قرآن و اهل بیت است برای کارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصاد توسعه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری مکی اظهار داشت: در مرحله دوم گفتمان شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه و اینکه این مسئله به عنوان یک فرهنگ اولویت دارد در رفتار اجتماعی باید به باور مردم و مطالبه اساسی آنها تبدیل شود، به گونه ای که ادبیات عمومی و کوچه و بازار تا محافل علمی و نخبگان کشور این مهم را جزء نیازهای اساسی کشور دانسته و به آن بپردازند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha