شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از حضور بیش از دو میلیون و۸۰۰ هزارنفر زائر و مسافر نوروزی در آیین تحویل سال امامزادگان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های طرح ملی ونوروزی آرامش بهاری از 25 اسفند ماه در بیش از 2400 امامزاده و بقعه متبرک کشوربا هدف ارایه خدمات فرهنگی و رفاهی آغاز شده است، اظهارداشت: استقبال و حضور مرد م در امامزادگان و بهره مندی از برنامه های فرهنگی وقرآنی این اماکن امسال محسوس تر و پر رنگ تر است.

وی ادامه داد : آیین تحویل سال، با گستردگی وشور وحال افزون ترواستقبال بیش از2 میلیون و 800 هزار نفر از خانواده معظم شهدا، ایثارگران واقشار مختلف مردم و مسافران وزائران نوروزی درجوار بیش از 2 هزار امامزاده وبقعه متبرک کشور باقرائت دعای تحویل سال نو وصلوات خاصه امام رضا(ع) بر گزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی ادامه داد : نخستین برنامه پیش بینی شده در طرح ملی آرامش بهاری ، مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان کشور بود که امسال این مراسم با حضور پرشکوه بیش از دو میلیون و800 هزارنفر از مردم عزیز درجوار  2000 امامزاده وبقعه واماکن متبرکه کشور  برگزار شد.

معاون  سازمان اوقاف با اشاره به اینکه همزمان با لحظه تحویل سال خیل عظیمی از مردم ولایتمدار ایران اسلامی، بهترین لحظه آغازین سال نو را در کنار مضجع شریف اهل بیت(ع)، فرزندان و ذراری ایشان گذراندند، افزود: مردم ایران اسلامی ترجیح می دهند در لحظه تحویل سال در جوار اماکن متبرک و امامزادگان کشور و در فضایی معنوی وروحانی  ، سال نو را آغاز کنند و در لحظات آغازین سال  این امامزادگان بزرگوار را واسطه آرامش  و خیر وبرکت در زندگی خویش  قرار دهند.

وی  با بیان اینکه یکی از برنامه های پیش بینی شده در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان ، قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) بود، اظهارداشت: برنامه های دیگری همچون؛ پخش زنده پیام نوروزی  مقام معظم رهبری ، تواشیح ، سرود ، سخنرانی های مذهبی ، قرائت دعای لحظه تحویل سال و مدیحه سرایی مداحان در این ویژه برنامه پیش بینی شده بود.

رئیس ستاد مرکزی  طرح نوروزی آرامش بهاری  افزود: گلباران و غبارروبی قبور شهدا مدفون در جوار امامزادگان با حضور خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های تحویل سال بود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha