جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ امام جمعه تاکستان گفت: عید نوروز در ادبیات اسلامی جایگاه بسیار ویژه ای داشته، تا جائیکه برای این روز اعمالی ذکر شده است.

حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک عید نوروز، به جایگاه عید در اسلام اشاره و اظهار داشت: وقتی که نام بهار به گوش کسی می‌رسد، سریعا ذهن انسان متوجه کلمه عید و نوروز می‌شود؛ و به اموری چون خرید عید و ... می پردازند، اما غافل از این هستند که یک سال از عمر آن‌ها کم شده و نمی‌داند در سالی که گذشته، چقدر توشه برای آخرت خود فراهم کرده‌اند.

وی افزود: حضرت علی (ع) در رابطه با عید فرمودند: روزی که در آن گناه نشود روز پیروزی و پاکی و بازگشت به فطرت نخستین است که به همین خاطر در روایت به چنین روزی عید اطلاق می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ضمن اينكه اسلام هم از نوروز با عناوين مختلف به نیکی ياد كرد، و در تعاليم اسلامی از ربيع و بهار كه سرآغاز سال نومی باشد  به عنوان رستاخيز سخن به ميان آورده است: اذا جاء الربيع فذكروا ذكرانشوراً  یعنی هنگامی كه بهار آمد پس ياد كنيد قيامت را.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با بیان این که علامه مجلسی، از امام صادق(ع) نقل مي كند: در اين روز (نوروز) فرشته وحی  بر حضرت محمد(ص) نازل شد و پيام پیامبری به وی داد، تأکید کرد: از آداب مهم نوروز، طهارت و پاکیزگی است كه در اسلام به آن بسيار اهميت داده است .

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان داشت: از ديگر اعمال عيد نوروز، صله رحم و ديدار با دوستان است كه در دین اسلام و سخنان امامان معصوم، مورد توجه قرار گرفته است؛ از جمله این که امام باقر(ع) می فرمایند: ارتباط با خويشان، اعمال را پاكيزه می کند، دارایی ها را افزايش و بلاها را دور می کند؛ و مرگ آدمی را به تاخیر می اندازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha