جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده - حوزه کرمانشاه

حوزه/ یکی از مسایلی که در اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش ها است، لذا در این ایام به جای ریخت و پاش، از مستمندان دستگیری نماییم

حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که نوروز همانند دیگر اعیاد از جایگاه مهمی برخوردار است، گفت: امام علی(علیه السلام) فرمودند «کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللَّهُ فیهِ فَهُوَ عِیدٌ/ هر روزی که در آن خداوند نافرمانی نشود، عید است (نهج‏البلاغه/ حکمت ۴۲۸).

وی با اشاره به میهمانی های نوروزی، افزود: یکی از مسایلی که در اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش ها است، لذا در این ایام به جای ریخت و پاش، از مستمندان دستگیری نماییم و آنان را همانند خانواده خود بدانیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی دیگر از اموری که باید در این ایام مورد توجه قرار بگیرد؛ به جای آوردن صله ارحام و دستگیری اژ نیازمندان است، زیرا صله رحم باعث برکت در زندگی و طول عمر انسان می شود.

وی ادامه داد: باید آداب و رسوم عید نوروز را با اصول اسلامی و دینی ادغام کنیم، چرا که این کار هم باعث معنویت بیشتر در این ایام می شود.

حجت الاسلام رضوانی زاده در پایان تاکید کرد: دین اسلام به هیچ وجه مخالفتی با شادی مشروع و عید ندارد، اما به شدت مخالف معصیت و گناه است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha