جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ابن الرضا

حوزه/ حجت الاسلام خواجه کریمی گفت: مرحوم آیت الله ابن الرضا، علاوه بر رسیدگی به مباحث تحصیل و تدریس طلاب، به امور اجتماعی مردم نیز می‌پرداخت و به هر نحو ممکن مشکلات آنان را برطرف می‌ساخت.

حجت الاسلام رسول خواجه کریمی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، پیرامون شخصیت مرحوم حاج سید مهدی آیت الله ابن الرضا خوانساری، موسس حوزه علمیه خوانسار عنوان کرد: این عالم ربانی از علمای بزرگ شهرستان خوانسار و از شاگردان برجسته حضرت امام (ره)، آیت الله محمدتقی خوانساری، آیت الله العظمی اراکی بودند.

وی افزود: آیت الله ابن الرضا تا سن 16 سالگی در خوانسار بودند و پس از آن، بعد از فراگیری دوره مقدمات و لمعه به قم مهاجرت کردند و تا سال 1354 در شهر قم به تحصیل پرداختند و پس از آن  دو مرتبه به خوانسار آمده و به تاسیس مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) که یکی از مدارس بزرگ و جامع محسوب می‌شود، همت گماشت.

امام جمعه شهرستان خوانسار،  پیرامون فعالیت‌ها و آثار آیت الله ابن‌الرضا(ره)، اظهار کرد: ایشان منشا برکات و خدمات عام‌المنفعه فراوانی بودند که با تاسیس حسینیه‌ها و مراکز مختلف آموزشی، مراکز عظیم انسان‌سازی را راه اندازی کرد.

حجت الاسلام خواجه کریمی افزود: مرحوم آیت الله ابن الرضا(ره)، علاوه بر رسیدگی به مباحث تحصیل و تدریس طلاب، به امور اجتماعی مردم نیز می‌پرداخت و به هر نحو ممکن مشکلات آنان را برطرف می‌ساخت.

مدیر حوزه علمیه خوانسار در رابطه با تالیفات این عالم فقید، ابراز داشت: ایشان تالیفات فراوانی در باب فقه و علوم مختلف حوزوی داشت که یکی از آثار ایشان ضیا الافراد فی شرح حال علمای خوانسار است که مدرک و مرجعی برای دیگر علما و یک منبع جامع به شمار می‌آید.

امام جمعه خوانسار در تشریح نقش آیت الله ابن الرضا(ره) در دوران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ایشان در سال‌های 56 و 57 در سازمان‌دهی نیروهای انقلابی، راهپیمایی ها و روشنگری مردم نقش بسزایی داشت و منزل ایشان پایگاهی برای انقلابیون به شمار می‌آمد.

گفتنی است، مراسم تشییع آیت الله سیدمهدی ابن الرضا خوانساری، روز یکشنبه 6 فروردین ماه ساعت 16 از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار می شود.
مراسم ختم این عالم وارسته نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم و با حضور علما، اساتید، طلاب و مردم متدین برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha