جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​پناهندگان در انگلیس، با فقر و فلاکت و استثمار روبرو هستند

حوزه/ عده زیادی از پناهجویان سوری در انگلیس برای زنده مانده با فقر مواجه بوده و برای زنده ماندن در به مشاغل پست اقدام کرده و هر روز در سایه بازداشت و تبعید به سر می‌برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از گاردین، صدها تن از پناهجویان سوری در انگلستان در حال مبارزه برای زنده ماندن هستند. عده زیادی از آنان با فقر مواجه بوده و بقیه مجبور به انجام کارهای استثمارگرانه شده‌اند و در سایه وحشت از بازداشت و تبعید به سر می‌برند.

آبزرور، ویژه‌نامه روزهای یکشنبه روزنامه گاردین در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که پناهجویان سوری در انگلیس در انبارها، اماکن ساخت و ساز و گاراژها با کمترین حقوق یعنی 10 یورو در روز به کار مشغول هستند. بسیاری از آنان ماه‌ها در بازداشتگاه‌ها به سر برده، صدها نفر از آنان در فقر زندگی می‌کنند و برای تامین معاش به بسته‌های غذایی و لباس سازمان‌های خیریه وابسته هستند. دیگر مشاغلی که پناهندگان قادر به انجام آن‌ها می‌باشند باغبانی، تخلیه فاضلاب و کار در رستوران‌ها می‌باشند.

آبزرور در مصاحبه با ده‌ها پناهنده که در برزخ اخراج از انگلستان قرار داشتند به این نتیجه رسید که بسیاری از آنان برای بقاء در تقلا هستند.

به گفته صلیب سرخ، در سال گذشته 1341 پناهنده بی‌بضاعت در سوریه دیده شده‌اند. در سال قبل از آن 1159 پناهجوی فقیر در ارتباط با این سازمان بوده‌اند. در یورکشایر جنوبی نیز یک چهارم تمام پناهندگان از تمامی ملیت‌ها هر روز در گرسنگی به سر می‌برند. و نزدیک به نیمی از تمامی موارد مشاهده شده توسط صلیب سرخ با فقر روبرو هستند. گفته می‌شود با وجودی که دولت وظیفه پرداخت 36 یورو در هفته به پناهجویان را متقبل شده اما بسیاری از این افراد از ترس بازداشت، برای دریافت کمک‌هزینه‌هایشان اقدام نمی‌کنند.

مایک آدامسون مدیر اجرایی صلیب سرخ بریتانیا در این باره گفت: به نظر می‌رسد سیستم دو لایه‌ای که در آن اتباع سوری به عنوان پناهجویان مستعد استثمار شده‌اند کاملا در تقابل با روحیه نهفته در پس تعهد دولت برای ارائه خانه امن برای 20 هزار پناهنده‌ سوری تحت برنامه اسکان مجدد باشد.

وی افزود: چه فایده دارد آنان از آتش جنگ و جفا به اینجا بگریزند، آنوقت اینجا نیز برای زنده ماندن بی‌بضاعت و متکی به موسسات خیریه باقی بمانند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha