جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین دوره آموزش زبان فارسی در عمان

حوزه / نخستین دوره آموزش زبان فارسی ویژه نخبگان عمانی در مرکز فرهنگی مسقط آغاز شد. در این دوره آموزشی که به صورت هفتگی طی ده جلسه برگزار می شود، نخبگان عمانی با زبان و ادبیات فارسی آشنا می شوند و در پایان در یک کارگاه آموزشی شرکت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نخستین دوره آموزش زبان فارسی ویژه نخبگان عمانی در مرکز فرهنگی مسقط آغاز شد.

این دوره آموزشی که به صورت هفتگی برگزار می شود، ده جلسه به طول خواهد انجامید و در آن، نخبگان عمانی به ویژه نویسندگان و شخصیت های ادبی و پژوهشی با زبان و ادبیات فارسی آشنا می شوند.

دکتر بهمن اکبری رایزن فرهنگی ایران در عمان در این باره به خبرگزاری حوزه گفت: در نخستین جلسه از این دوره آموزشی جمعی از شخصیت های ادبی عمان همچون رئیس کانون ادبا، معاون انجمن نویسندگان و ادبا و جمع دیگری از داستان نویسان و برخی از شعرا حضور داشتند که در جلسات بعدی به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی در خصوص هدف از برگزاری این دوره گفت: برای تقویت ارتباط فرهنگی - علمی بین ایران و عمان نیازمند این هستیم که نخبگان عمانی با ذخایر علمی - ادبی زبان فارسی آشنا شوند زیرا  بسیاری از اسنادهای تاریخی بین ایران و عمان، به زبان فارسی است و این زبان، راهی برای آشنایی نخبگان دو کشور و نیز نگارش تاریخ عمان با استفاده از اسناد ایران و همچنین آشنایی با فرهنگ و ادب ایران زمین است.

اکبری با اشاره به استقبال شخصیت های ادبی عمان از این دوره آموزشی گفت: در دهمین (آخرین) جلسه از این دوره، کارگاه آموزشی با حضور یکی از ادیبان و زبان شناسان ایران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha