پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری جشن خانوادگی در صحن فاطمی حرم کریمه اهل بیت گفت: برگزاری جشن خانوادگی؛ ظرفیتی برای ترویج الگوهای تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: با توجه به اهتمام دستورات اسلامی مبنی بر اهمیت خانواده و تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج الگوهای تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی، آستان مقدس با استفاده از ابزار جشن خانوادگی، به دنبال ترویج الگوهای تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی است.
وی با اشاره به برگزاری جشن خانوادگی در ایام نوروز در صحن جامع فاطمی حرم مطهر گفت: این جشن هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور گسترده خانواده‌ها برگزار می‌شود. قرائت آیاتی از قرآن کریم، سخنرانی مذهبی در زمان‌های 7 تا 8 دقیقه‌ای، برگزاری مسابقه شفاهی و کتبی و اهدای جوایز ازجمله برنامه‌های جشن خانوادگی نوروزی می‌باشد.
مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس  حضرت معصومه(س)با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ارتقای کیفی جشن‌های خانوادگی گفت: با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، بیش از 40 موضوع درباره الگوی تربیت دینی، سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی، خانواده پویا و... دسته‌بندی شد و تمامی برنامه‌ها با محوریت این موضوعات در حال اجراست.
وی با اشاره به ارائه سخنرانی مذهبی چنددقیقه‌ای در فواصل اجرای برنامه توسط کارشناسان و اساتید حوزه گفت: از دیگر کارهای انجام‌شده در این مراسم، اجرای برنامه نمایشی توسط گروه هنری معراج است. این گروه هنری هر شب بر اساس موضوعات تعیین‌شده، در مدت 15 دقیقه به اجرای برنامه نمایشی می‌پردازد.
حجت‌الاسلام بهشتی پور ادامه داد: با توجه به حضور کودکان در کنار خانواده‌ها در این جشن‌ها، ویژه‌برنامه «جُنگ کودکان» با حضور کارشناسان رواق کودک و نوجوان حرم مطهر هر شب در این مراسم برگزار می‌گردد. این برنامه شامل مسابقه و برنامه‌های فرهنگی است.
وی بابیان این‌که آموزه‌های ارائه شده از سوی کارشناسان به خانواده‌ها از منابع متقن دینی است، گفت: با توجه به محدودیت زمان برای ارائه آموزه‌های دینی و زمان کوتاه حضور خانواده‌ها در این برنامه، مباحث ارائه‌شده توسط کارشناسان، با معرفی منابع و کتب موجود انجام می‌شود تا خانواده‌ها با مراجعه به آن‌ها، بتوانند اطلاعات جامعی را کسب کنند.
مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)افزود: انتشارات زائر، وابسته به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها کتاب‌های مربوطه را با تخفیف ویژه در اختیار زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت قرار می‌دهد.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha