پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 411842
۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
جشنواره سالانه قرآن در مسکو برگزار می‌شود

حوزه/ جشنواره سالانه قرآن مجید یکشنبه با مشارکت شیخ «راویل عین الدین» رئیس شورای مفتی‌های روسیه در مسجد جامع مسکو برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از chelorg، جشنواره سالانه قرآن یکشنبه با مشارکت شیخ «راویل عین الدین» رئیس شورای مفتی‌های روسیه در مسجد جامع مسکو برگزار خواهد شد.
به گفته برگزار کنندگان یکی از اهداف اصلی این جشنواره نشان دادن بهترین سنت‌ها، فرهنگ و آموزش‌های اسلامی است.
براساس اطلاعات گرفته شده از مطبوعات روسیه، میهمانان جشنواره قرآن از این فرصت منحصر به فرد برای یادگیری قرآن، تاریخ اسلام، و شخصیت‌های برجسته دنیای اسلام و تاریخ اسلام در روسیه بهره برده، از تلاوت زیبای قرآن مجید بهره‌مند شده و در تورهای مساجد این کشور شرکت خواهند کرد.
جشنواره قرآن همچنین برای سال دوم میزبان مسابقات قرائت قرآن کودکان و نوجوانان روسیه در دسته‌های مختلف حفظ و تلاوت در گروه‌های سنی 3-14 سال خواهد بود.
در این روز همچنین مسجد جامع مسکو بار دیگر شاهد تار موی حضرت محمد (ص) مهمترین یادگار به جا مانده از اسلام خواهد بود. و نمایشگاه‌های هنری، نمایشگاه خوشنویسی قرآنی و یک نمایشگاه خیریه نیز در این مکان برگزار خواهند شد.
بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در برنامه‌های تعاملی جشنواره شامل سمینارها درباره «ساعت نماز»، مسابقات درباره دانش اصول اولیه اسلام، کلاس‌های پیشرفته برای بزرگسالان و کودکان حضور داشته باشند.
علاوه بر این تئاتر «گفتگو با روح» اختصاص داده شده به حضرت محمد در سالن همایش‌های این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.
میهمانان دعوت شده به این جشنواره را شخصیت‌های برجسته سیاسی، معنوی و ملی، صاحبان هنر و فرهنگ، مهمانان خارجی، شاعران و نویسندگان، ساکنان و نمایندگانی از ادیان مختلف، ملیت‌ها تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود جشنواره قرآنی قبلی که در مسکو برگزار شده بود بیش از 5 هزار بازدید کننده داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha