جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) شهرستان سنقر گفت: امام خامنه ای توجه بسیار زیادی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه جوانان دارند، لذا مسئولان باید در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و شعار امسال کم کاری نکنند.

حجت الاسلام مجید بنی عامریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به  سال ۱۳۹۶ «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، گفت: چندین سال متمادی است که از سوی مقام معظم رهبری به اسامی و عناوینی که ارتباط با مساله معیشت و اقتصاد دارد، نامگذاری می شود و این خود نشان از اهمیت و کلیدی بودن مسئله اقتصاد دارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) شهرستان سنقر تاکید کرد: امام خامنه ای توجه بسیار زیادی به وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه به ویژه جوانان دارند، لذا مسئولان باید در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و شعار امسال کم کاری نکنند.

وی با اشاره به اینکه حکومت و ملتی اقتدار دارد که از جهت اقتصادی متکی به دیگران نباشد، تصریح کرد: تعاملات اقتصادی با دیگر کشورها از ضرورت هاست، ولی وابستگی اقتصادی خطرناک است، زیرا دشمنان از این حربه استفاده کرده و ملت و نظام را زیر فشار قرار می دهند، لذا مقام معظم رهبری اشراف کامل به ظرفیت ها و استعدادهای ایران اسلامی دارند و با آگاهی کامل بیان می فرمایند که باید اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

حجت الاسلام بنی عامریان در ادامه با انتقاد از کم کاری برخی از مسئولان در امر پیاده نسازی اقتصاد مقاومتی، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی دارای مولفه هایی است که بخش عمده آن بر عهده مسئولان در قوای سه گانه می باشد، لذا باید مقتضیات آن را ایجاد و موانع آن را برطرف کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) سنقر ادامه داد: حمایت از کارگاه های کوچک و زود بازده و کشاورزان بسیار اثرگذار است و باید مشکلات آن ها برطرف گردد.

حجت الاسلام بنی عامریان، بر ضرورت رفع موانع تولید تاکید کرد و  ابراز داشت: باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود، تا تولید ملی رونق بگیرد. همچنین اگر می خواهیم بازار داخلی و تولیدات ملی را تقویت کنیم باید به کیفیت کالاها نیز توجه شود تا مردم از خرید کالاهای خارجی روی برگردانند.

وی در پایان با اشاره به وضع معیشتی کارگران، گفت: اگر می خواهیم کشور از نظر اقتصادی به یکی از قطب های منطقه و حتی جهان تبدیل شود، نیازمند همکاری و همراهی مردم و رسیدگی به وضع معیشتی آنان به ویژه کارگران و همچنین حمایت از تولید داخل هستیم، لذا برای تحقق این مهم باید دولت و ملت پای کار باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha