شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی خطیبی-کارشناس اقتصاد اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام خطیبی با تاکید بر ضرورت جلب اعتماد مردم به تولیدات داخلی، گفت: نباید امور اقتصادی به دست افراد غیر کارشناس و ناکارآمد بیفتد، زیرا در این صورت باید منتظر عواقب آن که ضربات مهلکی بر اقتصاد کشور است، باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام مهدی خطیبی، صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره ) شهرستان سنقر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی امام خامنه ای به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، اظهار داشت: در نظام اسلامی برای پیشرفت از جهات مختلف به ویژه بحث اقتصادی باید دولت با برنامه ریزی درست و با توجه به ظرفیت های موجود و پتانسیل جامعه، مردم را به سمت مشارکت و همکاری بکشاند و این انگیزه مهم را در آنها زنده کند.

مولف کتاب «معیارها و شاخص های اسراف» ادامه داد: نباید امور اقتصادی به دست افراد غیر کارشناس و ناکارآمد بیفتد، زیرا در این صورت باید منتظر عواقب آن که ضربات مهلکی بر اقتصاد کشور است، باشیم.

وی افزود: باید اطلاعات مردم در حوزه اقتصاد را بالا برد و احساس مسئولیت در آنها ایجاد کرد، همچنین باید اعتماد آحاد جامعه در بحث اقتصاد و نسبت به تولیدات داخلی جلب شود.

حجت الاسلام خطیبی تصریح کرد: باید دست مفسدان اقتصادی و منفعت طلبان را کوتاه کرد، چرا که عملکرد این افراد باعث یاس و ناامیدی مردم می شود، لذا دولت باید در این زمینه قاطعانه عمل کند.

 کارشناس اقتصاد اسلامی با تاکید بر این که مردم باید برای تقویت اقتصاد داخلی و تولید ملی، از خرید کالاهای خارجی و قاچاق خود داری کنند، ابراز داشت: خرید محصولات و تولیدات داخلی مزایای بسیاری به دنبال دارد و یکی از مهم ترین و اصلی ترین آنها، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور می باشد.

حجت الاسلام خطیبی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانجات داخلی هم وظیفه دارند که محصولات با کیفیت بالا تولید کنند، گفت: تولیدکنندگان باید کیفیت تولیدات خود را در سطح جهانی بالا ببرند تا بتوانند با رقبای خارجی رقابت کنند.

وی در پایان، تحقق شعار سال را نیازمند تلاش جهادی مسئولان دانست و گفت: در حکومت اسلامی نباید افراد را تخریب کرد، بلکه باید عملکرد را دید و ضعف ها را کارشناسانه نقد و بررسی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha