شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار صفوی-مراسم  سالروز شهادت سلطان علی بن محمد باقر(ع)

حوزه/ مشاور و دستیار فرمانده کل قوا با تاکید بر این که شهداء مکتب مقاومت اسلامی را برای مسلمانان جهان پایه گذاری کردند، گفت: دولتمردان باید برای حل مشکلات اقتصادی، بیکاری جوانان، وعملیاتی سازی «اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال» تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، سردار سید یحیی رحیم صفوی، عصر امروز در مراسم 27 جمادي الثاني سالروز شهادت سلطان علي بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال و ۱۵۰ شهید این منطقه، گفت: امام محمد باقر(ع) به دلیل توجهی که به آینده ایران خصوصا شهردارالمومنین کاشان داشتند، حدود1300 سال پیش به درخواست مردم فین و چهل حصاران فرزند بلافصل خودش حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) به مدت سه سال جهت هدایت به این منطقه فرستادند.

مشاور و دستیار ویژه فرمانده کل قوا افزود: سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) پس از سه سال هدایت مردم کاشان، به همراه یک صد نفر از یارانش در جنگی نابرابر به شهادت رسید.

وی، پیروزی، تداوم وگسترش انقلاب اسلامی ایران درسراسرجهان را ازمهمترین اهداف و دستاوردهای شهدا دانست و ابراز داشت: آسایش وامنیتی که برکشورمان حاکم می باشد مرهون خون پاک شهداء است .

سردار صفوی، نابودی انقلاب اسلامی ایران، تجزیه ایران، لغو قرارداد 1975 الجزایر، جلوگیری از صدور انقلاب به سایر کشورهای جهان، و ... از مهمترین اهداف دشمنان نظام درهشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت : شهداء براساس دستور امام راحل با حضور در جبهه های جنگ تمام اهداف وتوطئه های دشمنان را خنثی کردند.

وی، با اشاره به شهید ومجروح شدن بالغ بر500 هزارنفر از بهترین جوانان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از200 هزارشهید ،300 هزار نفر جانباز و 40 هزار آزاده  تقدیم انقلاب اسلامی ایران شد .

 مشاور و دستیار ویژه فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه شهداء مکتب مقاومت اسلامی و امنیت پایدار را برای مسلمانان جهان پایه گذاری کردند، گفت: علاوه بر این که مکتب مقاومت توسط شهدا در ایران اسلامی پایه گذاری شد، به لبنان، فلسطین و سوریه سرایت کرد و حزب الله لبنان به عنوان یک قدرت بزرگ مردمی برای به زانو در آوردن رژیم صهیونیستی تشکیل شد.

وی، گسترش مکتب مقاومت اسلامی ایران را موجب پیروزی سوریه و لبنان در برابر داعش دانست و اظهار کرد: مکتب مقاومت اسلامی درسوریه توانست طی 70 ماه تلاش دولت های غربی، عربستان، قطر، اردن و ترکیه جلوی سرنگونی رژیم سوریه را بگیرد.

سردار صفوی با بیان اینکه باید قدردان علما و روحانیونی باشیم که مکتب رسول خدا(ص)، قرآن و اسلام واقعی را به جوانان آموختند، ابراز داشت: شهداء ضمن این که اندیشه، تفکر و اخلاق آنها قرآنی بود، انسان های مطلوب قرآن واسلام بودند.

وی، امنیت کشور را مدیون خون گرانبهای شهدا دانست و گفت: دولتمردان و سیاستمداران باید ازاین امنیت برای حل مشکلات اقتصادی، بیکاری جوانان، رفاه و آسایش مردم وعملیاتی سازی شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال» استفاده کنند.

سردار صفوی با تاکید براین که جوانان باید زندگی شهدا را الگوی خود قراردهند، افزود: اگر می خواهیم برای جمعیت زیر 30 سال کشورمان الگوی خوبی ازانسان قرآنی و امام زمانی معرفی کنیم، باید سیره، زندگی، اهداف و رفتار شهداء در جامعه خصوصا در بین نسل جوان گسترش پیدا کند.

مشاور و دستیار فرمانده کل قوا، بیکاری جوانان را زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران ندانست و گفت: امیدواریم ملت ایران، در انتخابات پیش رو، با حضور گسترده در پای صندوق های رأی، بهترین انتخاب را داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha