جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 411876
۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
برگزاری مراسم ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه امام رضا در لیورپول

حوزه/ حسینیه امام رضا (علیه السلام) در شهر لیورپول انگلیس مراسم جشنی را به مناسبت ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار کرد. در این مراسم سید الحسن در سخنان خود به عظمت این مولد مبارک اشاره کرد و گفت: خداوند با قراردادن نسل ائمه اطهار (علیهم السلام) از نسل ایشان، به حضرت زهرا فضلیت داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حسینیه امام رضا (علیه السلام) در شهر لیورپول انگلیس مراسم جشنی را به مناسبت ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار کرد.

این مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم و زیارتنامه حضرت زهرا (س) آغاز شد و بعد از آن حاضرین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام سید عبد المنعم الحسن اقامه کردند.

سید الحسن در سخنان خود به عظمت این مولد مبارک اشاره کرد و گفت: خداوند با قراردادن نسل ائمه اطهار (علیهم السلام) از نسل ایشان، به حضرت زهرا فضلیت داد. وی تاکید کرد: صرف برگزاری مراسم جشن برای آن حضرت و ائمه معصومین (علیهم السلام) کافی نیست، بلکه باید به ارزش هایی که حضرت فاطمه (س) و اهل بیت (ع) بر آن تاکید کرده اند، متعهد و پایبند باشند.

سید الحسن در این رابطه مثالی زد و گفت: اگر بگویی که خداوند را دوست داری اما نماز نخوانی، این کافی نیست بلکه باید از دستورات الهی اطاعت کنی. همچنین حدیث امام صادق (ع) را متذکر شد که فرمودند: «کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا»( ای گروه شیعه! مایه زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما). و «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم»،(مردم را با غير زبان خود [به مذهب خويش] دعوت كنيد).

وی همچنین به عظمت شخصیت حضرت صدیقه طاهره پرداخت و ابعاد مختلف زندگی ایشان را بررسی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha