جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه برخی از اجناس بی کیفیت داخلی موجب عدم تمایل مردم به خرید کالاهای ایرانی شده است، گفت: کیفیت پایین برخی از اجناس داخلی باعث شد، چشم مردم به دنبال محصولات خارجی باشد و این مسئله را صرفا نمی توان با تبلیغات رفع کرد زیرا مردم انتظار تولید کالای باکیفیت دارند.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک آغاز سال جدید به ملت ایران، به نامگذاری سال 1396 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: اقتصادی که متاثر از متغیرهای خارجی نظیر فروش نفت نباشد و به تولید داخلی و اشتغال متکی باشد، اقتصاد مقاومتی است.   

وی با بیان اینکه رونق تولید داخلی زمینه ساز افزایش اشتغال و کاهش بیکاری می شود، تصریح کرد: رونق گرفتن تولید داخلی در گروی دست به دست دادن قوای سه گانه کشور است تا با ایجاد قوانین تسهیل کننده برای سرمایه گذاری، ارائه تسهیلات مالی و مبارزه با قاچاق بتوان اقتصاد کشور را تقویت کرد.

عضو شورای عالی حوزه افزود: کمک مسئولان برای تسهیل شدن تامین مواد اولیه و بازسازی و تجهیز صنایع و کارخانجات تولیدی می تواند زمینه ساز تقویت تولید داخلی شود.

*لزوم تقویت کیفیت تولیدات داخلی

آیت الله غروی در ادامه بر لزوم تقویت کیفیت کالاهای تولید داخلی تاکید کرد و گفت: در صورتی تولید داخلی رونق می گیرد که محصولات با کیفیت ارائه شود و مورد استقبال مصرف کننده داخلی و خارجی قرار گیرد.

*سازمان استاندارد نظارت قوی بر اجناس تولید داخلی داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه اجناس داخلی باید مطابق با استانداردهای جهانی تولید شود، ابراز داشت: متاسفانه بسیاری از کالاهای بی کیفیت و نامناسب داخلی مورد تایید سازمان استاندارد قرار می گیرد.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد باید به این موضوع توجه داشته باشد که نه تنها کیفیت اولیه یک کالا را مورد ارزیابی دقیق قرار دهد، بلکه تا هر زمانی که آن کالا تولید شد، نظارت قوی صورت گیرد تا کیفیت آن کالا کاهش پیدا نکند که اعتبار تولید داخلی در بازار کشور و خارج از کشور زیر سوال برود.

آیت الله غروی افزود: برخی از شرکت های اقتصادی بعد از کسب نشان استاندارد و تبلیغات، کیفیت محصولات خود را کاهش می دهند.

*برخی اجناس بی کیفیت ایرانی موجب اقبال مردم به کالای خارجی شدند

وی با بیان اینکه برخی از اجناس بی کیفیت داخلی موجب عدم تمایل مردم به خرید کالاهای ایرانی شده است، ابراز داشت: کیفیت پایین برخی از اجناس داخلی باعث شد، چشم مردم به دنبال محصولات خارجی باشد و این مسئله را صرفا نمی توان با تبلیغات رفع کرد زیرا مردم انتظار تولید کالای باکیفیت دارند.

عضو جامعه مدرسین افزود: اگر همچنان برخی از محصولات ایرانی بی کیفیت بمانند، نه در داخل کشور از آنها استقبال می شود نه می توان آنها را صادر کرد و در این صورت شاهد شکست بزرگی در عرصه صادرات کالای ایرانی خواهیم بود.

*انتقاد از کیفیت پایین خودروهای داخلی

عضو شورای عالی حوزه با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای داخلی، تصریح کرد: با کیفیت پایین خودروهای داخلی علاوه بر خطرات جانی که متوجه سرنشین و راننده می شود، کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند، یا حاضر نمی شوند از خودروی ایرانی استفاده کنند یا قطعات بهتر را جایگزین می کنند و این یک لطمه به اقتصاد کشور است که مسئولان معمولا به این مسائل کمتر توجه می کنند.  

*تبعیض خودروسازان در کیفیت خودروهای تحویلی به مردم و مسئولان

آیت الله غروی با انتقاد از تبعیض شرکت های خودروساز در تحویل خودروهای متفاوت به مسئولان و مردم، افزود: برخی از خودروهایی که شماره خاصی دارند و قرار است به مسئولان برسد، از ابزار و قطعات باکیفیت برخوردار هستند در حالی که همین خودروها با کیفیت پایین تری به دست مردم می رسند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های خودروساز برای خدمات پس از فروش هم توجیهات زیادی می آورند و آن قدر بهانه جویی می کنند تا خدماتی ارائه بدهند و این مسائل اعتماد مردم را خدشه دار می کند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha