پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: مرحوم آیت الله سیدمهدی ابن الرضا در طول زندگی بابرکت خود عالم به عمل و خادم دین و شریعت مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری در مراسم ختم مرحوم آیت الله ابن الرضا خوانساری در مسجد اعظم قم اظهار داشت: دنیا محل خسران و خسارت است که اگر از آن غافل شویم خسران دیده و ضرر خواهیم کرد.

این مبلغ  حوزه علمیه ادامه داد: در عمر کوتاهی که انسان ها دارند، اگر نتوانند به آنچه که بر عهده آنها گذاشته شده در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه خود همت داشته باشند ضرر کرده و دچار خسران خواهند بود.

وی افزود: آیت الله ابن الرضا همچون چراغی هدایت گر، وظیفه هدایتگری و تربیت جامعه اسلامی خود را به خوبی ایفا کرد.

حجت الاسلام صالحی خوانساری شاگرد پروری را ویژگی ممتاز آیت الله ابن الرضا توصیف کرد و گفت: ایشان در طول عمر بابرکت خود تربیت طلابی آگاه به زمان، مدیر و مدبر و پژوهشگر را در کارنامه درخشان خود دارا است.

وی با بیان اینکه بنده در ماه های تبلیغی رمضان، محرم و صفر به استان های زیادی برای تبلیغ سفر می کنم اظهار داشت: امروز از نان مردم واجب تر توجه به دین و اعتقادات آنها است.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه نباید طلاب و فضلا در قم احتکار شوند، تصریح کرد: این چه رسمی است که هر طلبه ای که برای تحصیل به قم سفر می کند پس از اتمام مدارج علمی  به موطن خود برنمی گردند و در قم می مانند و به یک شهریه حداقلی برای زندگی بسنده می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری تاکید کرد: امروز دین مردم از سوی تلاش گران و محققان حوزه مورد کم لطفی قرار گرفته است. در منابر و سخنرانی های خود در بیوت مراجع معظم تقلید بارها این نکته را بازگو کرده ام.

وی اظهارداشت: توجه به دین مردم از واجبات و اولین و مهم ترین تکلیف حوزویان معظم می باشد و آیت الله ابن الرضا (ره) نسبت به این مهم بسیار هوشمند و آگاهانه عمل کرد.

سخنران این مراسم  گفت: مرحوم ابن الرضا پس از گذراندن مدارج عالی علمی و استفاده از محضر مراجع و بزرگان حوزه به شهر خوانسار بازگشت و رسالت علمی، تربیتی و اخلاقی خود را ارائه کرد به طوری که در طول عمر بابرکت خود شاگردان زیادی را در حوزه علمیه امام صادق(ع) تربیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری ادامه داد: مردم ما نیازمند مرشد، معلم و رهبر و آموزگار هستند تا مسیر زندگی و سعادت دنیا و آخرت را یاد بگیرند و آنچه مرحوم ابن الرضا انجام دادند در همین عرصه بود.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha