پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زنان انگلیسی و محجبه دست‌ها را به نشان همبستگی حلقه کردند

حوزه/ یک صد تن از اعضای کمپین راهپیمایی زنان از جمله زنان محجبه انگلیسی در یادبود قربانیان حادثه تروریستی «پل وست مینستر» روبروی پارلمان لندن تجمع پیدا کرده و دست‌هایشان را به نشان همبستگی حلقه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک صد  تن از اعضای کمپین راهپیمایی زنان از جمله زنان محجبه انگلیسی در یادبود قربانیان حادثه تروریستی «پل وست مینستر» روبروی پارلمان لندن تجمع پیدا کرده و دست‌هایشان را به نشان همبستگی حلقه کردند.
این حرکت که با 5 دقیقه سکوت برای یادبود قربانیان همراه بود، گردشگران و رهگذران انگلیسی را نیز کنجکاو ساخت، به طوری که عده‌ای از آنان را برآن داشت که برای ادای احترام به قربانیان این حادثه به اعضای کمپین پیوسته و دستانشان را به دست آنان دهند.
کشیش آنا ماچام از کلیسای سنت فیلیپس، کمبرول در این باره گفت: این لحظه‌ای قدرتمند برای نشان دادن وحدت لندن در پی حمله تروریستی روز چهارشنبه بود. بسیار ساکت و فالبداهه بود. برای یک لحظه همگان بی‌حرکت ایستاده بودند و لحظه‌ای احساسی را روی پل خلق کردند.
این کشیش انگلیسی که توسط دوستان مسلمانش برای شرکت در این مراسم دعوت شده می‌گوید: این حادثه تروریستی مرا به شدت تکان داد و من می‌خواستم در کنار خواهران مسلمانم بایستم و نشان دهم آنچه ما را با هم متحد می‌سازد قوی‌تر از آن چیزی است که میان ما تفرقه ایجاد می‌کند.
کارینا شیث 25 ساله یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم نیز گفت: آن مرد مهاجم قصدش ایجاد تفرقه میان ما بود و ما دست در دست همدیگر دادیم تا عملا به او نشان دهیم که مخالف خواسته‌اش هستیم. این حرکتی زیبا بود که از درون اقدامی تا این اندازه نفرت انگیز به وجود آمد.
آکیلا احمد، یک فعال و مبارز که به سازماندهی تجمع کمک کرده نیز گفت: این اقدام ما زنان انگلیسی گامی به سوی بازپس گیری پل از اقدام تروریستی بود. سخن ما این است: ترور ما را شکست نداده و دچار تفرقه نمی‌کند و ما به درگذشتگان در این حادثه تروریستی نیز ادای احترام می‌کنیم.
جولیا صدیقی یکی از فعالان زن و مدیر اجرایی سابق جامعه اسلامی بریتانیا که از برگزار کنندگان این حرکت است نیز گفت: ما بیشتر باید روی پیام‌های مثبت تمرکز کنیم. حادثه روز چهارشنبه وحشتناک و غم انگیز بود اما ما نباید اجازه دهیم این اتفاق روابط ما را تعریف کند.
در اخباری مشابه صدها تن از مسلمانان انگلستان با شرکت در فعالیت‌های اجتماعی از تمیز کردن خیابان‌ها گرفته تا بازدید از بیماران در بیمارستان‌ها و فراهم‌سازی بسته‌های غذایی، روز صدقه را که نخستین بار در سال 2015 ایجاد شده برگزار می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha