چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم میان ادیانی در مسجد مادر در آمریکا

حوزه/ روز گذشته، صدها تن از غیرمسلمانان با تجمع در مسجد سدار راپیدز در ایالت آیوا معروف به «مسجد مادر»، اتحاد و همبستگی‌شان را با مسلمانان اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته، صدها تن از مردم و غیرمسلمانان با تجمع در مسجد سدار راپیدز در ایالت آیوا در آمریکا که به «مسجد مادر» معروف است، همبستگی‌شان را با مسلمانان ابراز داشتند.

روز یکشنبه صدها تن از مردم آمریکا در قدیمی‌ترین مسجد آمریکای شمالی واقع در سدر راپیدز، دومین شهر پرجمعیت ایالت آیوا گردهم آمدند تا اتحاد و همدلی‌شان را با مسلمانان این شهر نشان دهند.

در این مراسم رهبران و افراد برجسته از گروه‌های مسلمان، مسیحی، یهودی، سیک، بومیان آمریکایی و سایرین اقدام به سخنرانی کردند و در سخنانشان درباره اهمیت برابری، پذیرش و عشق صحبت کردند. این تجمع میان ادیانی برای مقابله با جنایات نفرت محور و سخنان ضداسلامی اخیر برگزار شد.

طه تاویل امام جماعت مسجد مادر با تشکر از شرکت‌کنندگان در این مراسم برای حمایت از مدارا و آزادی مذهبی گفت: ما می خواهیم شما بدانید که حمایت و تشویق شما برای شهروندان و همسایگان مسلمان، انرژی حرکت ما محسوب می‌شود. حمایت شما همانند بارانی بر زمین خشک است که سبب رشد دوباره می‌شود.

ارین بوستین یکی از برگزار کنندگان این مراسم میان ادیانی در مسجد گفت: ما می‌خواستیم ایستادگی‌مان را برای صلح و تنوع ابراز کنیم. امروز مردم آیوا همراه با دوستان و همسایگان مسلمانشان ایستاده‌اند تا به آنان عشق و دوستی را نشان داده، به آنان خوش‌آمدگویی کرده و بگویند که آن‌ها نیز جزئی از این اجتماع هستند.

در ادامه این مراسم مردم شهر دورتادور مسجد حلقه‌ای به نشانه حمایت تشکیل داده و سرودی با عنوان «این سرزمین، سرزمین تو است» را خواندند.

به گفته مسلمانان آمریکایی، مسجد سدار راپیدز که 70 سال قدمت دارد، نخستین مسجد ساخته شده در ایالات متحده می‌باشد و به همین منظور نیز به  «مسجد مادر» شهرت پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha