سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله محمد رضا ناصری

حوزه / نماینده ولی فقیه در یزد با بیان اینکه دنیای امروز در مادیات فرو رفته و اخلاق و اعتقادات نیز کم رنگ و در حال افول است، گفت: با این شرایط که انسانیت در مقابل هوا و هوس در حال پایمال شدن است، نقش روحانیون سنگین تر می باشد.

آیت الله محمد رضا ناصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با تبریک عید نوروز، نقش روحانیت در تمام عرصه ها را غیر قابل انکار دانست و گفت: مبارزه با استکبار، استعمار گران، مقاومت در برابر ظلم، فحشاء و فساد و دفاع از حق و حقیقت، همواره با محوریت روحانیت صورت گرفته است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر این که اگر دین اسلام و کشور جمهوری اسلامی ایران حفظ شده و همچنین عظمت و رونق، ترویج دین، خوبی ها و ارزش ها و کرامات تاکنون انجام شده از ناحیه حوزه های علمیه می باشد.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه سبک زندگی انسانی، درست زندگی کردن، سعادتمند و عالم شدن از خروجی های حوزه های علمیه است، افزود: این مباحث با تربیت علما و دانشمندان و کسانی که در مسیر تبلیغ دین اسلام حرکت می کنند، حاصل می شود.

تاکید بر پذیرش جوانان مومن و انقلابی در حوزه

آیت الله ناصری در ادامه با تاکید بر ضرورت جذب و پذیرش جوانان مومن و انقلابی در حوزه های علمیه، گفت: جوانان با ورود به حوزه ها، علوم حوزوی و اسلامی را فرا می گیرند و با قوی شدن اعتقاداتشان به عنوان یک استاد و عالم وارسته به تبلیغ اسلام و یاری دین می پردازند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دنیای امروز در مادیات فرو رفته و اخلاق و اعتقادات نیز کم رنگ شده و در حال افول می باشد، افزود: با این شرایط که انسانیت در مقابل هوا و هوس در حال پایمال شدن است، نقش روحانیون و علما سنگین تر می باشد، زیرا یکی از وظایف اصلی روحانیون هدایت مردم است.

ضرورت توجه به تحول معنوی

وی در ادامه بر ضرورت تحول معنوی تاکید کرد و گفت: در حقیقت یکی از اهداف خلقت طبیعت، رشد و تعالی انسان است، به گونه ای که می توان گفت که نو شدن و تغییر و تحول طبیعت، از شیوه‌های تربیت انسان توسط خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: خداوند متعال وجود انسان را به گونه ای طراحی نموده است که در دوران حیات با تحولات و تغییرات شگرفی مواجه می شود. تغییراتی که در بسیاری از موارد، نشانه های آن در طبیعت قرار داده شده است.

انسان ها به فطرت پاک الهی بازگردند

آیت الله ناصری در پایان یادآور شد: همان گونه که در نوروز طبیعت لباس خود را عوض می کند، انسان ها نیز باید از این فرصت استفاده کرده و با تغییر حالات خود، به فطرت پاک الهی بازگردند.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    گرچه فقر ریشه کلی مفاسد اجتماعی است و مقاومت افراد در برابر ان باتوجه به تفکر و باورها و شرایط فرق میکند، انچه در جامعه ما باعث سقوط اخلاق شده مهمتر از سقوط باورهای دینی در عملکرد ظالمانه حکومت و فقر، باز بودن راههای دزدی و بی قانونی و کسب ثروتهای حرام و افسانه ای در زمان کوتاه با سیاستهای جلب رضایت مردم و رفع مسئولیت حکومت ناکارامد و ناتوان در حل مشکلات فزاینده کشور در راستای ماندگاری طلبی است.