جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد محبی-مدیر مرکز تخصصی کلام قزوین

حوزه / حجت الاسلام محبی گفت: از نظر اسلام، شركت در میهمانى هايى كه موجب آلودگى هاى اعتقادى، اخلاقى و عملى است و يا با كار مهم ترى در تعارض است، پسنديده نيست و مورد نكوهش واقع شده است.

حجت الاسلام  محمد محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک عید نوروز، با اشاره به آثار مهم  دینی و اجتماعی صله ارحام در جامعه اسلامی، اظهار داشت: بزرگداشت ایام نوروز مصادف است با روزهایی که زیبایی طبیعت، قدرت خداوند و تجدید حیات و معاد را در خاطره ها زنده می کند، به علاوه در نوروز مردم اقدام به کارهایی می کنند که  شرع مقدس نیز به انجام آنها تاکید فراوان داشته ویکی از این مسائل صله ارحام است که  عمررا زیاد می کند.

وی افزود: لقمان به پسرش گفت: پسر جان با همۀ مردم خوش خلق باش، پسرم اگر مال دنیایى نداشتى که  با آن صله رحم کنى، و بر برادران تفضل نمایى، حسن خلق و روى خوش داشته باش، چون کسى که حسن خلق دارد خوبان او را دوست مى ‏دارند، و بدکاران از او دورى مى ‏نمایند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: از نظر روايات اسلامى، مهمان نوازى، يكى از برترين مكارم اخلاقى است كه در آن، مهمان، نه تنها روزىِ خود را مى آورد و از روزىِ انسان نمى كاهد، بلكه بر آن نيز مى افزايد.

حجت الاسلام  محبی بیان داشت: از نظر اسلام، شركت در میهمانى هايى كه موجب آلودگى هاى اعتقادى، اخلاقى و عملى است و يا با كار مهم ترى در تعارض است، پسنديده نيست و مورد نكوهش واقع شده؛ لذا شخص مؤمن نبايد اين گونه دعوت ها را بپذيرد والبته بايد توجّه داشت، شركت در میهمانى هاى آلوده به گناه، گناه محسوب مى شود.

انتهای پیام
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha