شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه طبس

حوزه/ امام جمعه شهرستان طبس گفت: متاسفانه زندگی شهرنشینی، تکنولوژی، آپارتمان نشینی و نظایر آن، سبب کمرنگ شدن روابط خانوادگی شده است، لذا باید برای رواج صله رحم و روابط خویشاوندی تلاش نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در بیرجند، ضمن اشاره به موضوع صله رحم و اهمیت آن، اظهار کرد: از دیدگاه اسلام و با توجه به این که انسان موجودی اجتماعی خلق شده، بنابراین لازم است بین افزاد جامعه، ار تباط توام با محبت و دوستی برقرار شود.

امام جمعه شهرستان طبس، صله رحم را مایه برکت زندگی دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا این سنت حسنه در ایام عید نوروز بیشتر از گذشته انجام شود.

وی، قطع صله رحم را مایه نابودی انسان دانست و یادآور شد: انتظار می رود  در ایام نوروز، کدورت های خانوادگی رفع شده و زمینه نزدیکی بیشتر خانواده ها به یکدیگر فراهم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم ادامه داد: اسلام درخصوص  صله رحم و کمک و محبت نسبت به خویشاوندان، اهمیت زیادی قائل شده و قطع رحم و بریدن رابطه از بستگان را شدیدا نهی کرده و در زمره گناهان کبیره قرار داده است.

امام جمعه شهرستان طبس تاکید کرد: اهمیت صله رحم به حدی است که پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرمایند "پیوند با خویشاوندان شهرها را آباد می سازد و بر عمرها می افزاید هرچند انجام دهندگان آن از نیکان هم نباشند".

وی با اشاره به این که صله رحم و داشتن ارتباطات خویشاوندی از جمله مباحث مهم زندگی و برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، متذکر شد: متاسفانه زندگی شهرنشینی، تکنولوژی، آپارتمان نشینی و نظایر آن، سبب کمرنگ شدن این سنت حسنه و کم شدن روابط خانوادگی شده است، لذا باید برای رواج صله رحم و روابط خویشاوندی و خانوادگی تلاش نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم با اذعان به این که صله رحم علاوه بر این که دارای اثرات و نتایج اجتماعی، روانی و اخلاقی مثبت است، ادامه داد:  داشتن ارتباطات خویشاوندی از ثمرات معنوی و پاداش اخروی نیز برخوردار می باشد؛ زیرا متعاقب آن ناهنجاری و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کرده و عمر انسان ها نیز فزونی می یابد.

امام جمعه شهرستان طبس ضمن اشاره به نقش بارز روحانیت در جامعه، ابراز کرد: از آنجایی که جامعه در همه امور، اعم از مثبت و منفی ، نگاهشان به علما و روحانیت است، حوزه های علمیه می توانند نقش آفرینی زیادی در این زمینه داشته باشند.

وی، نقش طلاب و روحانیون را در دعوت افراد و خانواده ها به موضوع مهم صله رحم را کلیدی دانست و اذعان داشت: آنان با  ذکر آیات و روایات در این زمینه و آگاه ساختن تاثیرات دنیوی  و اخروی صله رحم در جامعه، می توانند امر حساس سازی در این خصوص را انجام دهند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس جنتی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    0 0
    سلام عید شما مبارک گل گفتی ودر سفتی تنها وقتی به طبس می ایم مفهوم زندگی را می فهمم