جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نامزد جانشینی پاپی رئیس جمهور آمریکا ترامپ را به چالش کشید

حوزه/ کاردینال پیتر تورکسون، نامزد جانشینی پاپی اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به چالش کشید و با اشاره به سیاستهای رئیس جمهور آمریکا در خصوص مهاجران گفت: باید از خود بپرسیم که آیا این عمل ترامپ نوعی فضای امنیتی منزوی است یا اینکه حقیقتا امنیت ایجاد می‌کند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از cruxnow، کاردینال پیتر تورکسون، وزیر عدالت واتیکان که بعد پاپ بندیکت، یکی از نامزدهای جانشینی پاپ بود اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به چالش کشید.

تورکسون در مصاحبه‌ای که روز شنبه با خبرنگار نشریه کاتولیک کراکس انجام داد با انتقاد از برخوردهای ضدمهاجرت و ضدپناهندگی ترامپ گفت: شما به دنبال ایجاد امنیت برای مردم کشورتان هستید. اما آیا امنیت ایالات متحده به تنهایی تضمین کننده امنیت جهانی هست؟ آیا لازم نیست به جای داشتن یک ارزش ساده ملی به ارزش جهانی نگریست؟

کنایه به ترامپ؛ فضای امنیتی شما، حقیقی نیست

تورکسون که در نشست رهبران آفریقایی کاتولیک در رم با حمایت مالی مرکز اخلاق و فرهنگ دانشگاه نوتردام با نشریه کراکس مصاحبه کرده است گفت: در ایالات متحده آمریکا در گذشته کشیشان به مرزها می‌رفتند تا با مهاجران ابراز همدردی کنند. اما اکنون رئیس جمهور آمریکا دیدگاه متفاوتی را جایگزین کرده است و می‌گوید که هدفش محافظت‌ از آمریکایی‌ها است. او به دیدگاهی استناد می‌کند که شاید طنین خوبی برای بسیاری از آمریکایی‌ها دارد و آن ایمنی آن‌هاست و همه را متقاعد کرده که این امر مهم است. اما اینجا دو دیدگاه در تضاد با هم قرار گرفته‌اند. آیا حمایت از امنیت دنیا اهمیت دارد یا فقط امنیت مردم آمریکا؟

وی افزود: ما همچنین باید از خود بپرسیم که آیا این عمل ترامپ نوعی فضای امنیتی منزوی است یا اینکه حقیقتا امنیت ایجاد می‌کند؟

ورود کشیشان در امور سیاسی در راستای منافع مردم باشد

تورکسون در بخش دیگری از اظهارات خود به فعالیت کشیشان پرداخت و گفت: ارزش‌های کلیسا شامل احترام به کرامت انسانی، احترام به منافع مشترک، حقوق مردم، حس همبستگی و زندگی برادرانه میان مردم است و کشیشان نباید اجازه دهند حضورشان در فضای عمومی و اجتماعی، این ارزش‌ها را کم‌رنگ سازد. البته آن‌ها می‌توانند امور سیاسی را در راستای منافع و سود مردم در پیش بگیرند.

وی افزود: کسانی که وارد دنیای سیاست می‌شوند باید بدانند که قدرت متعلق به آن‌ها نیست بلکه توسط مردمی که به آن‌ها اعتماد کرده‌اند به آن‌ها سپرده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha