پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به طرح‌های فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه گفت: طی سال‌های اخیر شاهد عملکرد رو به رشد اوقاف و امور خیریه استان قم بوده‌ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در حاشیه بازدید از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری با اشاره به تاثیرات فرهنگی این طرح بر جامعه اظهار کرد: اجرای این طرح همراه با رویش طبیعت، تقارنی مبارک است.

امام جمعه قم افزود: لازم است همراه با طبیعت شاهد رویش فعالیت‌های جدید فرهنگی و معارفی نیز باشیم و چه بهتر که طرح آرامش بهاری با محوریت بقاع متبرکه که ملجأ و پناهگاه همیشگی شیعیان بوده‌اند اجرایی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه مسافران زیادی در طول ایام نوروز به شهر قم مشرف می‌شوند گفت: لازم است این افراد با حضور در بقاع متبرکه، با فلسفه اصلی زیارت و پرداختن به فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا شوند و طرح آرامش بهاری گام مهمی در راستای تحقق این هدف است.

وی ادامه داد: گردشگران نوروزی باید در کنار بقاع متبرکه به آرامش جسمی و معنوی دست یابند و این طرح می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در زمینه اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد: طی سال‌های گذشته هم شاهد اجرای این طرح در قم بودیم و از اینکه هر سال شاهد پیشرفت در آن و برداشته شدن قدمی رو به جلو توسط اوقاف قم بوده‌ایم خوشحال هستیم زیرا این مسئله نشان‌دهنده خلاقیت و جدی بودن این اداره کل در انجام وظایف است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) افزود: طی سال‌های اخیر شاهد عملکرد رو به رشد اوقاف بوده‌ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

وی تاثیرگذاری طرح‌های فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه بر خانواده‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم ایران ولایت‌مدار و علاقمند به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها هستند به همین دلیل با خلوص نیت، در حرم‌های مطهر امامزادگان حضور می‌یابند و چون این حضور همراه با همه اعضای خانواده است، طرح آرامش فرهنگی نیز پاسخگوی همه آنها در رده‌های سنی گوناگون است بنابراین هر چه بیشتر در این مسیر قدم برداریم، برکت بیشتری هم از جانب خداوند به طرح آرامش بهاری داده می‌شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha