پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار شهردار قم با ایت الله یزدی

حوزه/ رئيس شورای عالی جامعه مدرسين حوزه علميه قم در نظام اسلامي هر نوع خدمتي به مردم كشور انجام گرفته و به حاكميت مرتبط باشد به حساب اسلام و انقلاب گذاشته مي‌شود.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه»، آيت‌الله محمد يزدي پيش از ظهر امروز در ديدار شهردار و مديران شهري قم، ضمن تبريك سال جديد و تقدير از اقدامات شهرداري در سال ۹۵ اظهار كرد: بدهي‌هاي در روند كارها بسيار اثرگذار است و اينكه بخش عمده آن‌ها تسويه شده مايه خوشحالي است.

رئيس  شورای عالی جامعه مدرسين حوزه علميه قم ابراز اميدواري كرد: در سالي كه در پيش است از خداوند مي‌خواهيم كه تواني به خادمان مردم بدهد كه اقداماتي كه در بين مردم اهميت ويژه دارد را بيش از پيش با قوت ادامه دهد.

آيت الله يزدي با اشاره به شعار سال ۹۶ بيان كرد: اميدواريم شهرداري در حد توان در زمينه تقويت اشتغال و توليد در كشور گام برداشته و بخش عمده مشكلات اين بخش را رفع كند.

وي با بيان اينكه يكي از شاخص‌هاي رفاه جامعه وضعيت سفرها در كشور است، گفت: در اقداماتي كه شهرداري انجام مي‌دهد نگاه بر اين باشد كه تسهيلات بهتري براي مسافرين فراهم شود و زمينه‌اي تأمين شود كه مسافريني كه به قم وارد مي‌شوند بتوانند به راحتي دو يا سه روز در اين شهر اقامت با آرامش و آسايش داشته باشند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم الگوبرداري از خراسان رضوي در ارائه تسهيلات و خدمات اقامتي را مورد توجه قرار داد و افزود: شرايطي فراهم كنيد كه مردم مجبور نباشند كه در چادر اقامت كنند و اينقدر فضاي اقامتي وجود داشته باشد كه مردم نيز قدرت انتخاب داشته باشند.

آيت‌الله يزدي با تاكيد بر كمبودهايي كه در قم در خصوص مراكز اقامتي و اسكان وجود دارد، گفت: ساختن مسجد، حسينيه و مدرسه علميه در جاي خود بسيار مهم است، اما بايد همراه با آن به ساخت مراكز اقامتي براي رفاه زائرين توجه داشت؛ شايد فراهم كردن امكانات براي زائرين اولويت داشته باشد؛ چراكه طلبه بالاخره فضاي اسكان دارد، اما اين زائرين هستند كه در حد دو سه روز براي زيارت در شهر بايد بتوانند با آسايش و آرامش نيازمندي‌هاي خود را رفع كنند.

وي آينده نگري در پروژه‌هاي عمراني را امري ضروري عنوان كرد و گفت: در پروژه‌ها بيشتر از متخصصان و كارشناسان امر استفاده كنيد و طوري حركت كنيد كه پنج سال آينده مجدد مشكل ايجاد نشود.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه شهر قم در ايام خاص شهر قم وضعيت متفاوتي پيدا مي‌كند، افزود: به همين خاطر تمام امكانات شهري از حوزه گرفته تا خود مردم نيز متأثر از اين مساله خواهند بود.

آيت‌الله يزدي جايگاه خدمت در نظام اسلامي را مورد توجه و تاكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: در نظام اسلامي هر نوع خدمتي به مردم كشور انجام گرفته و به حاكميت مرتبط باشد به حساب اسلام و انقلاب گذاشته مي‌شود.

 وي در پايان با اشاره به خدمات و فعاليت‌هاي شهرداري‌ها در كشور، اذعان كرد: شهرداري درست است كه نهادي مردمي است اما دولت هم بايد كمك باشد تا بتوان با شرايط بهتري شهرها را اداره كرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha