پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره اینکه عده ای که می گویند انقلابی هستیم، امام و ولایت را هم قبول داریم، ولی اهل جبهه و جنگ نیستیم، فقط ولایی بودن را سر می دهند، افزود: شهداء مردان بزرگی بودند که درعمل ولایی بودن خود را ثابت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با مسئولین فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس واعضای موسسه فرهنگی وهنری دوازده آبان شهرستان کاشان، به فلسفه عزت وعظمت شهدا اشاره کرد و گفت: قرآن می فرماید «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون/ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند(آل عمران/ 169)»، دلیل این عظمت آن است که شهدا چون در راه خدا و اسلام ازهمه چیز خود گذشتند.

وی، ادامه داد: شهدا با زبان نگفتند که خدا را قبول داریم، بلکه به صورت حقیقی و در عمل به خاطر ایمان به خدا، تبعیت از ولایت و دفاع ازاسلام وارد جبهه های نبرد شدند و به شهادت رسیدند .

امام جمعه کاشان، با اشاره اینکه عده ای که می گویند انقلابی هستیم، امام و ولایت را هم قبول داریم، ولی اهل جبهه و جنگ نیستیم، فقط شعار ولایی بودن را سر می دهند، افزود: شهداء مردان بزرگی بودند که درعمل ولایی بودن خود را ثابت کردند.

وی افزود: شهید حقیقی نوجوانان 14ساله ای بودند که با گریه و اصرار و دستکاری کردن شناسنامه هایشان برای دفاع ازاسلام وارد جبهه های جنگ می شدند و به استقبال شهادت می رفتند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: دلیل این که اهل بیت(ع) توصیه به احیای فرهنگ عاشورا کرده اند به خاطراین است که مرگ در راه خدا نابودی نیست، بلکه شهادت طلبی رمز سعادت جوامع بشری است .

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه شهادت طلبی ملت انقلابی ایران موجب ناکامی دشمنان اسلام شده است، گفت: روحیه شهادت طلبی، تلاش های فراوان دشمنان از صدر اسلام تاکنون برای خاموش کردن نورعاشورا را ناکارآمد کرده است .

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: پیروزی وعظمت ملت سرافراز ایران نشأت گرفته از فرهنگ کربلا وعاشورا است.

انتهای پیام

 

 

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha