سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
 آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ دکتر بتر مویر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی از تلاش های حضرت آیت‌الله سیستانی در کمک رسانی به آوارگان موصل و دعوت ایشان از مسلمانان شیعه برای یاری رساندن به آوارگان اهل سنت تشکر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر بتر مویر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی از تلاش های حضرت آیت الله سیستانی در کمک رسانی به آوارگان شهر موصل و دعوت ایشان از مسلمانان شیعه برای یاری رساندن به آوارگان اهل سنت موصل، تشکر و قدر دانی کرد.

وی گفت: صدها تن مواد غذایی و پوشاک تاکنون از طرف حضرت آیت الله سیستانی و وابستگان ایشان به موصل و برای آوارگان ارسال شده است. ایشان ارتش عراق، بسیج مردمی و داوطلبین را به حمایت از شهروندان و تقدیم غذا به آنان فراخواند. همچنین اهالی جنوب عراق در مناطق شمالی ده ها چادر برپا کردند تا در آن غذا تهیه کنند و به خانواده های آواره اهل سنت موصل تقدیم کنند.

دکتر مویر افزود: قبل از اینکه به عنوان رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی انتخاب شوم، در آغاز سال میلادی به دیدار حضرت آیت الله سیستانی مشرف شدم و از ایشان به خاطر تلاش هایی که در جهت کمک رسانی به آورگان از مناطق، ادیان، مذاهب و قومیت های مختلف داشتند، تشکر و قدر دانی کردم.  

وی تاکید کرد: حضرت آیت الله سیستانی تنها مرجع دینی اسلامی نیست، بلکه مرجع انسانیت است؛ چرا که ایشان بیش از سه میلیون دلار ماهیانه از طریق موسسات خیریه برای سرپرستی از ایتام و حمایت از آوارگان، بیوه زنان، فقیران و سایر امور انسانی هزینه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha