جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حرم امامزاده هلال بن علی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در قالب طرح آرامش بهاری طی تعطیلات نوروزی امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ زائر و مسافر در امامزاده‌های شاخص این استان اسکان یافته‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با اشاره به اسکان بیش از ۲ هزار و  ۵۰۰ زائر و مسافر در امامزادگان استان، اظهار داشت: این تعداد زائر و مسافر در قالب طرح آرامش بهاری در محل آستان مقدس امامزاده‌های شاخص و زائرسراهای این استان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر و مسافر به علت شرایط نامناسب آب و هوایی و بارش باران در امامزاده‌های شاخص استان اسکان یافتند، افزود: این افراد در سطح 33 بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی اقامت داشتند.

حجت‌الاسلام صفری در ادامه با اشاره به برگزاری آیین تحویل سال نو در 27 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی، گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و مسافر در این آیین حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: آیین تحویل سال نو امسال با گستردگی بیشتر نسبت به  سال‌های گذشته و با استقبال پرشور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم  و مسافران و زائران نوروزی در جوار بقاع متبرکه امامزادگان خراسان شمالی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: قرائت دعای تحویل سال نو و صلوات خاصه امام رضا (ع)، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال جدید و تعیین شعار سال، برگزاری مسابقات فرهنگی و ... ازجمله برنامه‌های لحظه تحویل سال در امامزادگان بود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه عکس «زائر» در مدت اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: زائران و مسافران می‌توانند در نوروز ۹۶ با ارسال عکس و فیلم‌های جذاب خود با محوریت «مردم و امامزاده» در این مسابقه شرکت کنند.

حجت‌الاسلام صفری همچنین با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در سطح 17 بقعه متبرکه استان در محل امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان، خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت در قالب غرفه‌های جداگانه به مشاوره‌هایی در ارتباط با وقف، خانواده و پاسخ به مسائل شرعی برپا شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha