جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد محبی-مدیر مرکز تخصصی کلام قزوین

حوزه / حجت الاسلام محبی گفت: دوازده فروردین، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، پیروزی مستضعفین بر مستكبرین و تثبیت انقلاب اسلامی است .

حجت الاسلام  محمد محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در قزوین ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: این روز مقدس، سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران و دنیا پرستان است كه از معنویت و روحانیت گسسته و سعادت خود را در پیروی از امیال  و آرزوها می دانستند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در این روز ساختار جدید سیاسی واجتماعی حکومت ایران بر مبنای آرای اكثریت مردم یعنی بیش از  98 درصد تثبیت شد و در حقیقت روز آری به نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود:  در این روز نظامی متولد شد كه نور اسلام را پس از گذشت قرن ها، نه تنها در ایران، بلكه در سراسر جهان متجلی ساخت و در این روز مقدس حكومتی شكل گرفت كه شعار اصلی آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» كه  به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی و توسط میلیون ها ایرانی آزاده و مسلمان در جای جای ایران اسلامی فریاد كشیده شده بود، حكومتی را پایه ریزی كرد كه عدالت اسلامی یكی از اهداف عالیه آن بود.

 وی ادامه داد : دراین شعار مقدس كلمه استقلال به عنوان نخستین هدف مطرح شد كه رساننده این پیام به  جهان و جهانیان بود كه  امت مسلمان ایران می خواهد اراده ملی خود را حاكم بر مقدرات  خویش سازد تا بتواند از نفوذ و دخالت های بیگانگان رهایی یابد.

حجت الاسلام  محبی افزود: استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه  تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد، تغییراتی که  با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha