سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام حمید علی بخشی-مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان

حوزه / حجت الاسلام علی بخشی گفت: در میهمانی های خانوادگی باید رعایت چارچوب های شرعی و حجاب و عفاف در اولویت اصلی قرار گیرد.

حجت الاسلام حمید علی بخشی، مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، بر رعایت مسائل شرعی در دید وبازدیدها تاکید کرد واظهار داشت: صله رحم از جمله مستحبات بسیار با ارزش و مورد تاکید بوده و چنان که می‌دانیم، قطع رحم از گناهان است.

وی ادامه داد: اگر به هر علت امکان دید و بازدید فراهم نیست، مثلاً به علت مسافت زیاد و مانند آن، می‌توان با ارتباط تلفنی و دیگر وسایل ارتباطی از حال خویشان جویا شد و این ارتباط تلفنی هم از مصادیق صله رحم است.

مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان افزود:  با این که صله رحم و دید و بازدید در ایام نوروز، بسیار مستحب و مورد تایید است، اما متأسفانه به علت همراه شدن با برخی از امور دیگر مانند تجملات و هنجار شکنی ها، غیبت و تهمت در هنگام دید و بازدید، نه تنها از ثواب آن کاسته می‌شود، بلکه گاهی به جای ثواب، گناه هم نصیب فرد می‌شود.

حجت الاسلام بخشی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز همچنین می‌توان با دیدار از خانواده‌های بی‌سرپرست و رسیدگی به یتیمان، ثواب دید و بازدید را دو چندان کرد.

وی اظهار کرد: خوش‌رفتاری در همه حال لازم و پسندیده است، ولی در دید و بازدید ها و ایام سفر  بیشتر باید به خوش اخلاق بودن توجه داشته باشیم، تا خاطره ای خوش از سفر برای اطرافیانمان باقی بماند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha