سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام صفی خانی- معاون امور طلاب حوزه قزوین

حوزه / حجت الاسلام صفی خانی گفت: اردوی راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور و یکی از راه های شناساندن رشادت های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاالدین صفی خانی با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران در ایام تعطیلات نوروز در یادمان های دفاع مقدس، اظهار داشت:  اقشار مختلف مردم از سراسر کشور با طی هزاران کیلومتر به این یادمان ها آمده  و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می کنند و این چیزی جز نفوذ شهدا در دل مردم نیست.

معون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: دشمن از راه‌های مختلف به دنبال این است که این حرکت معنوی را دچار ضعف کند، اما راه به جایی نبرده است.

 وی با باین اینکه کسانی که در مسیر راهیان نور باشند فکر و ذهنشان نورانی می شود و این به برکت شهدا است، افزود: فرهنگ راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشوراست، به همین دلیل انسان با یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا متحول می‌شود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: راهیان نور به انسان روح مقاومت در برابر ظلم و ستم هدیه می‌کند و قدرت تحلیل می‌دهد و این‌ها را دشمن می‌داند و ما هم خوب می‌دانیم که  راهیان نور مسیر نور را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد:  البته دشمن می‌داند که پایه‌های قوت این نظام اسلامی در باورهای مردم است به همین جهت سعی می‌کند این باور‌ها و اعتقادات را از مسیرهای متنوع و با ابزار رسانه و تکنولوژی جدید تضعیف نماید.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید زائرین را به افکار اندیشه‌ها، اهداف و شهدا نزدیک کرد، اما آنچه دغدغه دلسوزان فرهنگ دفاع مقدس است، این است که نباید گذاشت حقایق دفاع مقدس یا به فراموشی سپرده شده و یا با تحریف از حقیقت  دور گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha